ایسوس روترهای بسیار سریع مخصوص بازی از سری ROG را رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس از سه روتر مخصوص بازی خانواده ROG رونمایی کرده است که علاوه بر سرعت بسیار بالا، از استاندارد جدید وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از اتصالات سیمی و کابل لن برای متصل شدن به شبکه استفاده کنند. این روش هر چند قدیمی به شمار می‌رود، اما هم‌چنان طرفداران زیادی دارد؛ زیرا علاوه بر تأخیر بسیار کم، هزینه پایین‌تری برای کاربر در پی دارد. اما برخی از افراد علاقه‌ای به شلوغ کردن اطراف خود با سیم‌های متعدد ندارند یا به چندین اتصال هم‌زمان نیاز دارند. روترهای مخصوص بازی با سرعت بسیار بالا و تأخیر کم یکی از بهترین گزینه‌ها برای این دسته از کاربران به شمار می‌روند. ایسوس یکی از شرکت‌هایی است که به این دسته از کاربران توجه ویژه‌ای دارد و مدل‌های متفاوتی از روترهای مخصوص بازی را به بازار عرضه کرده است. تازه‌ترین اقدام این شرکت، معرفی سه روتر جدید از سری ROG است که از استاندارد جدید وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کند. البته استاندارد 802.11ax هنوز فراگیر نشده؛ اما ایسوس ترجیح داده است سریع‌تر از رقبا به سوی این فناوری حرکت کند.

مهم‌ترین محصول ایسوس از سری روترهای جدید، Rapture GT-AX11000 نام دارد که عضوی از خانواده ROG به شمار می‌رود. شکل و شمایل آن قطعا شبیه به طراحی سری بازی‌های محبوب Halo است. یک کلید توربو نیز روی بدنه دستگاه تعبیه شده است تا با فشردن آن، سرعت بسیار بالا برای تجربه‌ای روان در بازی‌ها حاصل شود. به لطف استاندارد جدید 802.11ax، این روتر روی کاغذ سرعت بسیار بالایی دارد. حداکثر میزان سرعت دستگاه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۱۱۴۸ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و این مقدار برای فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۴۸۰۴ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد. فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز روتر به‌صورت تک‌کاناله و فرکانس ۵ گیگاهرتز به‌صورت دوکاناله طراحی شده است. 

روتر ایسوس / asus rog router

پورت اترنت این محصول می‌تواند با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه داده‌ها را منتقل کند؛ اما بسیاری از کاربران قادر نخواهند بود به حداکثر میزان سرعت این روتر دست پیدا کنند. عامل اصلی محدودکننده سرعت برای این دستگاه، اینترنت‌های کنونی خانگی هستند که در بهترین شرایط سرعتی برابر با یک گیگابیت بر ثانیه در دسترس مشترکان قرار می‌دهند. با این حال بسیاری از ویژگی‌های دیگر روتر می‌تواند برای علاقه‌مندان مفید واقع شود. یکی از اهداف اصلی استاندارد 802.11ax، توزیع مناسب شبکه بی‌سیم میان چندین کاربر است؛ یعنی منابع شبکه به‌صورت یکسان در اختیار هر کاربر و به میزان مورد نیاز قرار گیرد. هم‌چنین می‌توان یکی از کانال‌های ۵ گیگاهرتز را به بازی و تنها یک کاربر اختصاص داد تا اتصال دیگر کاربران در روند اجرای بازی مشکل‌ساز نشود.

دو روتر جدید دیگر ایسوس شباهت بیشتری به محصولات موجود در بازار دارند؛ اما سرعت آن‌ها بیشتر از نمونه‌های رایج است. یکی از روترها مخصوص شبکه بی‌سیم مِش طراحی شده است. این محصول که AX6100 نام دارد، از دو کانال ۵ گیگاهرتز و یک کانال ۲.۴ گیگاهرتز بهره می‌برد و حداکثر سرعت مجموع آن ۶۱۰۰ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.. یکی از کانال‌های ۵ گیگاهرتز مخصوص اتصال میان روتر با سایر روترها خواهد بود و در دسترس کاربران قرار ندارد و کانال دیگر این فرکانس برای اتصال وای‌فای در نظر گرفته شده است. هم‌چنین کانال ۲.۴ گیگاهرتز تنها برای اتصال وای‌فای از طریق دستگاه‌های قدیمی‌تر طراحی شده است. روتر دیگر RT-AX88U است که از دو کانال با سرعت کلی ۶۰۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره می‌برد.

روتر ایسوس / asus rog router

باید اشاره کرد که هر سه روتر جدید ایسوس امکان استفاده در شبکه‌های بی‌سیم مِش دارند؛ اما در ابتدا تنها مدل AX6100 از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. این محصول در بسته‌های چندتایی نیز به فروش می‌رسد. دو روتر دیگر با دریافت آپدیت نرم‌افزاری در آینده قادر خواهند بود این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در نهایت می‌توان بین تمام آن‌ها و محصولاتی که از سیستم AiMesh ایسوس پشتیبانی می‌کنند، ارتباط برقرار کرد.

اطلاعات بیشتری در مورد محصولات جدید ایسوس از جمله قیمت آن‌ها منتشر نشده است. به نظر می‌رسد برای جزئیات کامل‌تر باید تا پاییز صبر کنیم. هم‌چنین در حال حاضر بسیاری از کاربران نیازی برای مهاجرت به استاندارد 802.11ax نخواهند داشت؛ زیرا بیشتر دستگاه‌های متصل به وای‌فای همانند گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و کامپیوترها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. انتظار می‌رود فراگیر شدن این استاندارد از سال آینده شروع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات