مانیتور ۳۲ اینچ با توانایی تبدیل به نمایشگر غول‌پیکر ۱۲۲ اینچ مجازی در CES 2022 معرفی شد

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Brelyon، یکی از زیرمجموعه‌های MIT، در CES ۲۰۲۲ مانیتوری ۳۲ اینچی با قابلیت تبدیل به نمایشگر مجازی سه‌بعدی ۱۲۲ اینچی معرفی کرد.
تبلیغات

شاید برایتان پیش آمده که در انیمیشن‌ها یا فیلم‌ها دیده باشید وسایل بزرگ با افسون و حرکت عصای جادویی به‌اندازه‌ای بسیار کوچک تبدیل و داخل کیف‌دستی جا شده باشند؛ البته در دنیای واقعی به‌دلیل محدودیت‌های فیزیکی و قوانین فیزیک، این امر امکان‌پذیر نیست. این دقیقاً همان کاری است که زیرمجموعه‌ی MIT، یعنی Brelyon، در فناوری جدید نمایشگرهای خود به‌کار برده است.

صفحه‌‌نمایش فراواقعی شرکت برلیون اساساً مانیتور سه‌بعدی ۱۲۲ اینچی را به مانیتور ۳۲ اینچ کوچک تبدیل می‌کند که از ترفندهای بصری هوشمندانه‌ای برای ایجاد حس تماشای نمایشگری غول‌پیکر از فاصله‌ی ۵ فوتی (۱/۵ متری) بهره می‌برد.

برمک حشمت مدیرعامل Brelyon در کنار نمایشگر ۱۲۲ اینچ مجازی

شاید توضیح‌دادن این فناوری کمی سخت باشد؛ اما بهترین توصیفی که از این فناوری می‌توان کرد،‌ آن است که احساس می‌کنید درمقابل هدست واقعیت مجازی بسیار بزرگی نشسته‌اید که برای یک غول طراحی شده است؛ اما به‌جای پوشیدن آن، از فاصله‌ی نزدیکی به صفحه‌‌نمایش ان نگاه می‌کنید.

این مانیتور خمیده میدان دید شما را درست مانند مانیتور گیمینگ منحنی پر می‌کند؛ اما مانند اکثر هدست‌های واقعیت مجازی، دنیای بیرون واقعی را کاملاً مسدود نمی‌کند. جالب به‌نظر می‌رسد که این نمایشگر مجازی غول‌پیکر را ترکیبی از ماینتور و دستگاه واقعیت مجازی پوشیدنی بنامیم؛ البته در‌واقع چیزی کمتر از این دو است و با دسته‌ی جدید عجیب‌وغریب بین آن‌ها قرار می‌گیرد.

خیره‌کننده‌ترین بخش این نمایشگر مجازی بسیار بزرگ افکت‌های عمق میدان واقع‌گرایانه‌ی آن است که با برخی فنون ترکیب‌بندی فوق‌پیشرفته‌ که برمک حشمت، بنیان‌گذار و مدیرعامل Brelyon، اخیراً در Ted Talk توضیح داده، ممکن شده است. او می‌گوید:

بیشتر نمایشگرهای سه‌بعدی کنونی افکت داشتن عمق تصویر را ازطریق هدست‌های استریوسکوپی یا عینک‌های حجیم شبیه‌سازی می‌کنند تا با فریب چشمان شما تصور دیدن تصویر سه‌بعدی را به آن‌ها القا کنند... شرکت Brelyon نوع جدیدی از فناوری نوری را برای حل مشکل عمق میدان در دید تک‌چشمی مجازی اختراع کرده است که قرار است عصر جدیدی از نمایشگرهای دوبعدی و سه‌بعدی هولوگرامیک مانند را جایگزین مانیتورهای دسکتاپی کند.

فناوری جدید Brelyon‌ بسیار چشمگیر است و هیجان زیادی در کاربران ایجاد می‌کند؛ اما این فناوری هنوز به بلوغ لازم نرسیده و تا جایگزین‌شدن کامل مانتیورهای دسکتاپی کنونی،‌ فاصله‌ی زیادی وجود دارد. ابتدا باید این موضوع را در نظر گرفت که طراحی این مانیتورها درمقابل، مانیتورهای مدرن و بسیار باریک کنونی بسیار حجیم است. نکته‌ی دیگر اینکه فناوری مذکور بسیار گران است.

گرچه هنوز قیمت دقیقی از این مانیتورها در دست نیست، به‌نقل از برمک حشمت،‌ هریک از این مانیتورهای مجازی ممکن است حدود ۵،۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند. حشمت اذعان می‌کند:

بااینکه این فناوری برای کاربران واقعاً حرفه‌ای یا برنامه‌های کاربردی سازمانی مناسب‌تر است، همان‌طور‌که به‌سمت تولید انبوه این محصول پیش می‌رویم، مطمئماً می‌توانیم قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم.

درپایان، باید به این نکته اشاره کنیم درحالی‌که احتمال دارد این نمایشگر غول‌پیکر خیره‌کننده فعلاً از دسترس کاربران عادی دور بماند، این احتمال وجود دارد که در آینده‌ی نه‌چندان دور به‌دست سایر کاربران نیز برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات