حلقه مووانو؛ مقرون‌به‌صرفه‌ترین گجت پوشیدنی برای ردیابی سلامتی

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مووانو در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ حلقه‌ای مقرون‌به‌صرفه معرفی کرد که ضربان قلب، خواب، قدم‌ها، کالری‌، اکسیژن خون و تنفس را می‌سنجد و عموما برای خانم‌ها طراحی شده است.
تبلیغات

مووانو، شرکت فناوری‌محور و متمرکز بر حوزه سلامت بدن، گجت پوشیدنی جدید خود، یعنی حلقه‌ای هوشمند را به‌عنوان یکی از محصولات برجسته‌ خود در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۲ معرفی کرد.

حلقه‌ی مووانو به حلقه‌ی هوشمند Oura شباهت بسیاری دارد و برای هر رده‌‌ی سنی با تمرکز بر زنان طراحی شده است. با‌توجه‌به اینکه صنعت فناوری پزشکی سلامت زنان را تا حد زیادی نادیده گرفته است، مووانو با معرفی این حلقه قصد دارد تا این رویه را تغییر دهد.

مووانو این حلقه را با تمرکز بر زنان طراحی کرده است؛ اما با‌‌توجه‌به ظاهر ساده و کارایی آن برای ردیابی برخی پارامتر‌های سلامتی، می‌توان آن را برای استفاده مردان نیز مناسب دانست.

حلقه‌ی مووانو بر پیگیری روزانه بیماری‌های مزمن افراد و وضعیت تناسب‌اندام آن‌ها تمرکز دارد و قابلیت‌هایی مانند سنجش خواب، ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب، تنفس، دما، اکسیژن خون، قدم‌ها و کالری را برای کاربران ارائه می‌کند.

Movano rings

این حلقه همراه با اپلیکیشنی عرضه می‌شود که داده‌های جمع‌آوری گ‌شده را همراه با جزئیات دراختیار کاربران می‌گذارد تا بتوانند تغییرات کوتاه‌مدت و بلند‌مدت وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند. برای مثال، می‌تواند با ارائه جزئیاتی درباره‌ی نحوه‌ی خواب افراد، به بهتر خوابیدن آ‌ن‌ها کمک یا ارتباط سلامت قلب افراد با فعالیت‌های بدنی آن‌ها را گزارش کند. شاید این حلقه قابلیت‌های خیلی چشمگیری نداشته باشد؛ اما می‌تواند وضعیت سلامت افراد را بسیار سریع‌تر از گجت‌های دیگر ارائه کند.

به‌گزارش digitaltrends، مووانو قصد دارد در آینده‌‌ای نزدیک با استفاده از «فناوری فرکانس رادیویی فعال خود»، پایش قند و فشارخون را نیز به این حلقه اضافه کند و در همین راستا نیز، در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) سومین دوره‌ی آزمایش خود را روی ۱۱۰ شرکت‌کننده به‌پایان رساند و دوره‌ی بعدی را نیز در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) آغاز خواهد کرد.

جان ماستروتوتارو، مدیرعامل مووانو، اعلام کرد که این حلقه‌ی هوشمند به احتمال زیاد در ابتدا بدون نشان استاندارد FDA به بازار عرضه می‌شود؛ اما مووانو تمام پیگیری‌های لازم را برای دریافت این نشان خواهد کرد.

حلقه‌‌ی هوشمند مووانو هنوز در دست تولید است؛ اما انتظار می‌رود که اولین نسخه‌ی آن تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) و در چهار رنگ مشکی، نقره ای، طلایی و مسی به بازار عرضه شود. گفتنی است قیمت حلقه‌ی مووانو هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات