لنوو لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad X1 خود را با بهبود در بخش‌های صدا، ویدئو و امنیت در CES 2022 به‌روز کرد

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لنوو نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad X1 Yoga و ThinkPad X1 Nano و ThinkPad X1 Carbon را در CES ۲۰۲۲ معرفی کرد.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده‌ی سری تینک‌پد لنوو در CES ۲۰۲۲ هدف مشترکی را دنبال می‌کنند که آن بهبود تجربه‌ی کاری کارمندان دورکار است. از اشتراکات این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به وجود نوار ارتباطات (communications bar) اشاره کرد که میزبان وب‌کم FHD و دوربین مادون‌قرمز برای کیفیت بهتر مکالمات تصویری و امنیت بیشتر درکنار میکروفون‌های چهارگانه ۳۶۰ درجه با برد زیاد برای بهبود صدای دالبی است.

شاید چندان مهم به‌نظر نرسد؛ اما این نوار هنگام بازکردن درِ لپ‌تاپ نیز کاربرد دارد و می‌توان ازطریق گرفتن آن در لپ‌تاپ را به‌راحتی باز کرد. همچنین، فناوری بهبودیافته‌ی CV یا دید کامپیوتر امنیت تینک‌شیلد را ازطریق تشخیص حضور کاربر به‌صورت هوشمندانه‌ای افزایش داده است که به لاگین راحت‌تر و مدیریت مصرف بهتر باتری منجر می‌شود.

تمام مدل‌های Thinkpad X1 از مجموعه‌ی کامل مکان‌یابی Tile پشتیبانی می‌کنند که به کاربران این امکان را می‌دهد که حتی درصورت خاموش‌بودن دستگاه تا ۱۴ روز بتوانند مکان آن را ردیابی کنند.

ThinkPad X1 Carbon نسل دهم

لپ تاپ لنوو x1 کربن نسل دهم

X1 کربن برخی تغییرات و بهبودها را در نسل دهم خود تجربه می‌کند و با داشتن نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل سری vPro و P، حافظه‌ی رم DDR5، حافظه‌ی PCIe نسل چهار،‌ طراحی جدید دکمه‌های کیبورد با دریچه‌های هوای یکپارچه‌ی آن برای مدیریت بهتر حرارت و عملکرد بهتر دستگاه،‌ کاملاً به‌روز شده است.

نمایشگر OLED جدید 2.8K با وضوح ۱۸۰۰×۲۸۸۰ پیکسل که از دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌‌کند، تجربه‌ی لمسی بهتری را به‌لطف فناوری AOFT (add-on film touch) ارائه می‌دهد. اسفتاده از پلتفرم vPro اینتل نیز بیشترین سطح امنیت را در این دستگاه تضمین می‌کند. همچنین اتصال بی‌سیم ازطریق وای‌فای 6E و 5G زیر ۶ گیگاهرتز با پشتیبانی از WWAN بهبود یافته است. ThinkPad X1 Carbon Gen 10 مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ یا فروردین ۱۴۰۱) با قیمت پایه‌ی ۱،۶۳۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

ThinkPad X1 Yoga نسل هفتم

لپ تاپ لنوو x1 یوگا نسل هفتم

تینک‌پد X1 یوگا در نسل هفتم خود بیشتر ازنظر داخلی به‌روزرسانی شده است و تغییرات ظاهری فراوانی در این لپ‌تاپ دیده نمی‌شود. در بخش داخلی، استفاده از پردازنده‌های نسل دوازهم vPro اینتل موجب عملکرد و امنیت بهتر این دستگاه شده است. همچنین وجود حافظه‌ی رم DDR5 و حافظه با رابط PCIe نسل چهار در بهبود سرعت عملکرد کلی این لپ‌تاپ بی‌تأثیر نخواهد بود. شکل دکمه‌های کیبورد مانند X1 کربن به‌همراه ورودی هوای یکپارچه‌ی آن تغییر کرده و به‌لطف بهره‌مندی ازطراحی spill-resistant، کیبورد ضدآب است.

نمایشگر OLED با وضوح WQUXGA (۲۴۰۰×۳۸۴۰) و با پشتیبانی از HDR دالبی ویژن و وجود وای‌فای 6E و 5G زیر ۶ گیگاهرتز با پشتیبانی از WWAN از دیگر امکانات X1 یوگا نسل هفتم است. گفتنی است که این لپ‌تاپ نیز مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ یا فروردین ۱۴۰۱) با قیمت پایه‌ی ۱،۷۴۹ دلار عرضه می‌شود.

ThinkPad X1 Nano نسل دوم

لپ تاپ لنوو تینک پد x1 نانو نسل دوم

تینک‌پد X1 نانو در نسل دوم خود، اکثر امکانات دو مدل قبلی معرفی‌شده در ابتدای این مطلب را به‌همراه دارد. پردازنده‌های نسل دوازدهم سری vPro و P اینتل، حافظه‌ی رم DDR5 و حافظه با رابط PCIe نسل چهارم ازجمله‌ی این قابلیت‌ها است که می‌توانند قدرت پردازشی و امنیت بیشتر را در همان بدنه‌ی باریک و سبک فراهم کنند.

کیبورد ضدآب با طراحی جدید دکمه‌ها همراه دریچه‌های ورودی هوای یکپارچه، اتصال بی‌سیم WiFi 6E و 5G با پشتیبانی از WWAN و سرانجام نمایشگر 2.8K با پنل OLED و پشتیبانی از دالبی ویژن HDR و فناوری لمسی AOFT، از دیگر ویژگی‌های X1 نانو هستند. نسل دوم لپ تاپ تینک‌پد X1 نانو لنوو فروردین ۱۴۰۱ و با قیمت پایه‌ی ۱،۶۵۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

در زیر جدول مشخصات تینک‌پد x1 کربن نسل دهم را می‌بینید که اکثراً با دو مدل دیگر مشترک هستند.

مشخصات

ThinkPad X1 Carbon نسل دهم

سیستم عامل

Up to Windows 11 Pro

Linux Ubuntu

Fedora

پردازنده

Up to 12th Gen Intel

Core i7 vPro

U15 or P28 series

رم

Up to 32GB LPDDR5

گرافیک

Intel Iris Xe

حافظه

Up to 2TB M.2 PCIe 4.0 SSD

نمایشگر

14 inches

16:10 aspect ratio

1920x1200 (WUXGA)

400 nits, 100% sRGB

Low power

Touch, non-touch

1920x1200 (WUXGA)

500 nits, 100% sRGB

Low power, touch

Privacy Guard

2240x1400 (2.2K)

300 nits, 100% sRGB

2880x1800 (2.8K)

OLED, 400 nits

100% DCI-P3

Anti-reflective

3840x2400 (WQUXGA)

500 nits, 100% DCI-P3

HDR400

Dolby Vision

Low power

Touch, non-touch

درگاه‌ها

Two Thunderbolt 4

Two USB-A 3.2 (Gen 1)

HDMI 2.0b

3.5mm audio

Nano SIM

صدا

Dolby Atmos

اتصالات

Wi-Fi 6E

Bluetooth 5.2

5G sub-6

4G/LTE

eSIM or Nano SIM

دوربین

Front-facing FHD

IR camera

Webcam shutter

Human Presence Detection

کیبورد

Backlit

تاچ پد

110mm glass

Precision

TrackPoint

امنیت

Fingerprint reader

IR hybrid camera

dTPM 2.0

Kensington lock slot

Camera shutter

باتری

57Wh

65W Type-C adapter

ابعاد

12.42 x 8.76 x 0.60 inches

(315.6mm x 222.5mm x 15.36mm)

وزن

1.12kg

رنگ

Deep Black

Optional Carbon Fiber Weave top

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات