کوالکام برای توسعه تراشه AR‌ سفارشی اسنپدراگون با مایکروسافت همکاری می‌کند

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در نمایشگاه CES‌ ۲۰۲۲ از همکاری با مایکروسافت برای تولید تراشه‌ای جدید خبر داد که در آینده در عینک‌های واقعیت افزوده‌ی اکوسیستم‌ مایکروسافت استفاده خواهد شد.
تبلیغات

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در نمایشگاه CES‌ ۲۰۲۲ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با همکاری مایکروسافت، تراشه‌ی اسنپدراگون سفارشی‌ تولید کند که در آینده، در عینک‌های واقعیت افزوده اکوسیستم مایکروسافت استفاده شود.

کوالکام در حال توسعه ساخت اسنپدراگونی سفارشی برای نسل بعدی عینک‌های واقعیت افزوده کم‌مصرف و بسیار سبک‌وزن برای اکوسیستم مایکروسافت است. برای دستیابی به این هدف، شرکت مذکور نرم‌افزارهای دو پلتفرم مایکروسافت مش (Microsoft Mesh) و پلتفرم Spaces XR را با‌هم ادغام و پلتفرمی برای نسل بعدی عینک‌های واقعیت افزوده سبک ایجاد خواهد کرد.

مایکروسافت مش پلتفرمی تعاملی برای تجربیات مجازی در اپلیکیشن تیمز و Spaces XR اسنپدراگون نیز پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان در ایجاد راه ارتباطی بین گوشی‌های هوشمند و عینک‌های واقعیت افزوده محسوب می‌شود.

به‌گزارش Verge، ازآنجاکه کوالکام از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) تاکنون تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ به‌کار‌رفته در هدست هولولنز مایکروسافت را تأمین می‌کند و در سال‌های اخیر نیز تمرکزش را برای تولید تراشه‌های واقعیت مجازی افزایش داده است، شنیدن خبر این همکاری چندان تعجب‌آور نیست. این دو شرکت در گذشته نیز برای ساخت تراشه‌های سفارشی مانند پردازنده‌های SQ1 و SQ2 برای سرفیس پرو ایکس با‌هم همکاری کرده بودند.

در‌حال‌حاضر، مش به سیستمی مبتنی‌بر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بین پلتفرمی برای برقراری ارتباط بین هدست‌های واقعیت مجازی، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی مجهز است و پلتفرم Spaces نیز قصد دارد به‌طور خاص از گوشی‌های هوشمند مجهز به کوالکام را به‌عنوان «نمایشگری دوم» برای تجربه‌های واقعیت ترکیبی استفاده کند.

پلتفرم حاصل از ترکیب این دو می‌تواند واقعیت ترکیبی جالبی ارائه دهد تا چندین دستگاه را با‌هم ادغام می‌کند. علاوه‌براین، با‌‌توجه‌‌‌به تأکید کوالکام بر تولید تراشه‌ای بسیار سبک، به‌نظر می‌رسد که این دو شرکت برای پروژ‌ه‌هایشان در دنیای دیجیتالی آینده، برنامه‌های بزرگی در سر می‌پرورانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات