ریزر از نسخه پیشرفته‌ی ماسک هوشمند خود رونمایی کرد [به‌روز‌رسانی شد]

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
ریزر نسخه‌ی جدید و پیشرفته‌‌ای از ماسک Zephyr خود را در CES ۲۰۲۲ معرفی کرد که به تقویت‌کننده‌ی صدا مجهز است و بیش از ۱۵۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

ریزر در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۱، از نمونه‌ی اولیه ماسک N95 خود با قابلیت پخش صدا و نورپردازی کروما رونمایی کرد، این ماسک که در ابتدا پروژه‌ی هیزل (Project Hazel) نام داشت و با قابلیت‌ها و ظاهر آینده‌نگرانه‌ی خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. نام این ماسک هوشمند کمی بعد به Zephyr تغییر کرد؛ در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) با قیمت ۱۰۰ دلار به بازار عرضه شد و بلافاصله تعداد زیادی از آن به فروش رفت.

حالا به گزارش Engadget، ریزر با توجه به اشتیاق مردم و برای دستیابی به موفقیت بیشتر در این زمینه،‌ قصد دارد نسخه‌ی پیشرفته‌تری از این ماسک را با نام Zephyr Pro در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) به بازار عرضه کند.

zephyrpro1

نسخه‌ی جدید ماسک ریزر در کنار تمام ویژگی‌های مدل استاندارد قبلی مانند سیستم فیلتر کردن فعال با دو فن و با فیلترهای N95 و نورپردازی کروما؛ به قابلیت تقویت صدا مجهز شده است.

مشخصات

Zephyr Pro

فیلتر

N95

فیلتر حداقل ۹۵ درصد از ذرات ۰٫۳ میکرونی

فن‌ها

فن دو سرعته در دو طرف: سرعت بالا (۶٬۲۰۰ دور در دقیقه) / سرعت پایین (۴٬۲۰۰ دور در دقیقه)

فیلتر یدک

3 مجموعه فیلتر N95 برای ۹ روز استفاده

نورپردازی

نورپردازی کروما

LED رو به داخل و قابل تنظیم برای روشن کردن صورت

باتری

در سرعت پایین: تا ۸ ساعت بدون روشنایی، ۵٫۵ ساعت با روشنایی

در سرعت بالا: تا ۴ ساعت بدون روشنایی، ۳٫۵ ساعت با روشنایی

مدت زمان لازم برای شارژ: حدود ۳ ساعت‌

مدت زمان نگه‌داشتن شارژ در حالت آیدل: تا ۲ روز (بدون روشنایی و با فن خاموش)

بخارزدایی

روی سطح پلاستیکی داخلی اعمال شده است

ابعاد

۱۸۱x۱۰۴x۱۰۴ میلی‌متر

وزن

۲۰۶ گرم

الحاقات

بند کشی قابل تنظیم

دکمه روی دستگاه

دکمه چند‌کارعه (برای روشن کردن، تنظیم سرعت فن و جفت شدن)

اتصالات

بلوتوث

سازگاری

اپلیکیشن برای

اندروید

و

iOS

موجود است

قابلیت تقویت صدا سال گذشته در پروژه‌ی هیزل گنجانده شده بود، اما ریزر برای عرضه‌ی نمونه اولیه‌ی آن به بازار مجبور شد این قابلیت را حذف کند؛ Zephyr Pro با فراهم کردن دکمه‌ای برای روشن و خاموش کردن قابلیت تقویت صدا، صدای فرد را تا فاصله یک متری ۶۰ دسی‌بل تقویت می‌کند. ریزر این ماسک را با قیمتی معادل ۱۵۰ دلار به فروش خواهد رساند، اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی آن مشخص نکرده است.

به‌روز‌رسانی: نائومی وو، یکی از اینفلوئنسر‌های توییتر در رشته توییتی در مورد نحوه استفاده ریزر از فیلترهای N95 در ماسک‌هایش هشدار داد. وو ادعا می‌کند که برخلاف گفته های ریزر، اندازه کوچک فیلترها Zephyr Pro ، باعث نشت هوا می‌شود.

ریزر در این‌باره اعلام کرد که ماسک‌های Zephyr و Zephyr Pro، برای استفاده در محیط‌های پزشکی یا بالینی مناسب نیستند و FDA نیز هنوز خبری رسمی مبنی بر تأیید این ماسک‌ها منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات