لنوو از ThinkBook Plus Gen 3 مجهز به دونمایشگر رونمایی کرد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل سوم لپ‌تاپ‌های ThinkBook Plus لنوو علاوه‌بر نمایشگر فوق‌عریض ۱۷ اینچی، از نمایشگر کوچک ۸ اینچی دیگری کنار کیبورد بهره‌ می‌برد تا میزان بهره‌وری را به حداکثر برساند.
تبلیغات

لنوو از زمان عرضه‌ی ThinkBook Plus در سال ۲۰۲۰، از این سری لپ‌تاپ به‌عنوان پلتفرمی برای معرفی ویژگی‌های غیرمعمول مثل نمایشگر جوهر الکترونیک در پشت لید استفاده کرده است. امسال نیز در جریان رویداد CES ۲۰۲۱، نسل سوم این لپ‌تاپ با ویژگی عجیب و منحصربه‌فردی معرفی شده است: پشتیبانی از صفحه‌نمایشگر LCD و تمام‌رنگی ثانویه کنار کیبورد!

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 3 از نمایشگر اصلی ۱۷٫۳ اینچی مجهز به پنل IPS با رزولوشن 3K بهره می‌برد. نمایشگر LCD ثانویه‌ی این لپ‌تاپ، ۸ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است و درست سمت راست کیبورد جای گرفته و از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این لپ‌تاپ نسخه‌ی جالبی از ویندوز ۱۱ است که نسبت به دستگاه‌های معمولی، چینش‌های بیشتری را برای پنجره‌ها ارائه می‌دهد.

لپتاپ ThinkBook Plus Gen 3

اگر در لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 3، اپلیکیشنی را درگ کنید، کادر محاوره‌ای کوچکی باز می‌شود که چندین چینش متفاوت را پیشنهاد می‌دهد. ویندوز ۱۱ به پنل ۸ اینچی این لپ‌تاپ به‌چشم صفحه‌نمایش اکسترنال نگاه می‌کند و محتوا را همان‌طور که روی مانیتورهای متصل به پی‌سی نمایش داده می‌شوند،‌ نمایش می‌دهد. برای مثال، می‌توانید پنجره‌ی یک نرم‌افزار را به‌طور کامل یا به صورت نیمه‌باز در نمایشگر پایینی یا به صورت کامل و دو سوم در نمایشگر اصلی باز کنید.

اما یکی از حالت‌های منحصر‌به‌فرد این چینش‌ها حالت «آبشار»‌ است که ادامه‌ی محتوای یک اپلیکیشن از نمایشگر بالایی به نمایشگر پایین به اصطلاح سرریز می‌شود. مثلا اگر در نمایشگر اصلی فهرست بلندی باز کرده باشید، می‌توانید ادامه‌ی فهرست را در نمایشگر پایینی مشاهده کنید.

لپتاپ ThinkBook Plus Gen 3

ابزار وایت‌برد نیز کل این پنل را شبیه دفترچه یادداشت می‌کند تا بتوان از آن برای یادداشت‌برداری هنگام تماشای ویدئو به حالت تمام‌صفحه در نمایشگر اصلی استفاده کرد. پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی چون Adobe Lightroom باعث شده در این پنل دکمه‌های میانبر برای ویرایش عکس همیشه در‌ دسترس باشد.

از مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع M.2 PCIe 4.0 اشاره کرد. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی گرافیکی Xe اینتل با معماری یکپارچه حافظه بهره می‌برد که برای ویرایش حرفه‌ای عکس به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند است.

لپتاپ ThinkBook Plus Gen 3

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 3 همچنین به یک دوربین فروسرخ Full HD با شاتری برای حفظ حریم شخصی و مجموعه‌ای از پورت‌ها از جمله درگاه HDMI، دو پورت USB-A و اتصال Thunderbolt 4 مجهز شده است. ظرفیت باتری نیز ۶۹ وات‌ساعت عنوان شده که برای لپ‌تاپ‌هایی با یک نمایشگر مناسب است، اما عملکردش را در مورد این لپ‌تاپ دونمایشگره باید در بررسی‌ها قضاوت کرد.

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 3 لنوو از ماه مه (اردیبهشت-خرداد ۱۴۰۱) با قیمت پایه‌ی ۱۳۹۹ دلار (حدود ۳۸ میلیون تومان) روانه بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات