ریزر از پروژه سوفیا، میزی مفهومی برای گیمرها رونمایی کرد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ریزر در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ میزی مفهومی برای گیمر‌ها به نام پروژه‌ی سوفیا را معرفی کرد که به ماژول‌های متعددی برای پیکربندی سریع تنظیمات مجهز است و اجزای و تجهیزات جانبی مختلفی دارد.
تبلیغات

هر کاربر برای بالا بردن کیفیت فعالیتهای مختلف روزانه‌اش مانند بازی، کار یا مشاهده محتوا، سیستم خود را به نحوی منحصربه‌فرد تنظیم می‌کند و اغلب راه‌اندازی مجدد تنظیمات در صورت تغییر، دشوار است. شرکت فناوری چندملیتی ریزر برای رفع این دغدغه، در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ پروژه سوفیا را معرفی کرد؛ این پروژه، کامپیوتر رومیزی ماژولاری است که با ادغام سیستمی پیشرفته و قدرتمند با یک میز ماژولار و لوازمی جانبی، امکان راه‌اندازی مجدد و سریع تنظیمات را برای هر کاربر فراهم می‌کند.

به گزارش Windowscentral، ریزر ادعا می‌کند که پروژه‌ی سوفیا تمامی امکانات لازم را برای هرگونه فعالیت‌های کاری، گیمینگ یا استریم در‌ اختیار کاربر می‌گذارد؛ این میز مفهومی، پردازنده‌ی پیشرفته اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا، برد مدار چاپی (PCB) سفارشی، شاسی مغناطیسی و دسکتاپی شیشه‌ای دارد و می‌تواند به قدرتمندی کامپیوترهای شخصی تجهیز شده باشد.

تجهیزات پروژه‌ی سوفیا زیر دسکتاپ شیشه‌ای این میز جای داده شده‌اند و کاربران می‌توانند در صورت نیاز برای ارتقاء یا تعویض این قطعات، به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

نقطه‌ی قوت پروژه‌ی سوفیا نسبت به بهترین کامپیوتر‌های شخصی، ماژول‌های به کار رفته در آن است. کاربران هنگام پیکربندی مجدد این میز به ۱۳ ماژول مختلف دسترسی خواهند داشت؛ این ماژول‌ها با هر قابلیتی از تبدیل نمایشگر به پنلی لمسی و تبلت گرفته تا بلندگوها و مانیتورهای پیشرفته سازگار هستند.

مشخصات

پروژه‌ی سوفیا

نمایشگر

۶۵ اینچ OLED

۷۷ اینچ OLED

پردازنده

جدیدترین پردازنده‌ی اینتل

پردازنده گرافیکی

جدیدترین پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا

تعداد ماژول

۱۳

نورپردازی

Chroma RGB

طراحی

برد مدار چاپی سفارشی

شاسی مغناطیسی

دسکتاپ شیشه‌ای

از دیگر تجهیزات جانبی‌‌ای که با این ماژول‌ها سازگاری دارند می‌توان به دوربین، میکروفون، شارژر بی‌سیم و حتی گرم‌کن لیوان اشاره کرد. پروژه‌ی سوفیا به نورپردازی Chroma RGB و نمایشگر OLED داخلی در ابعاد ۶۵ یا ۷۷ اینچ مجهز است.

جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه پروژه‌ی سوفیا هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که ریزر در اواخر ۲۰۲۲ (پاییز ۱۴۰۱) اطلاعات بیشتری از این میز منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات