لپ‌تاپ Creator Z16P با کارت گرافیک RTX 3080 Ti برای رقابت با مک‌ بوک پرو معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت MSI در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از لپ‌تاپ Creator Z16P برای رقابت مستقیم با مک‌بوک پرو اپل رسما رونمایی کرد.
تبلیغات

MSI Creator Z16 در سال ۲۰۲۱ با تمرکز بر تولیدکنندگان محتوا معرفی شد. تولیدکنندگان محتوای کاربرانی هستند که به لپ‌تاپ‌هایی با کارایی بیشتر نسبت به اولترابوک‌ها نیاز دارند. Z16 با پردازنده‌ی نسل یازدهم سری H و کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 روانه‌ی بازار شد.

به گزارش دیجیتال ترندز، MSI برای سال ۲۰۲۲ مدل جدید Creator Z16 را با نام Z16P معرفی کرده است. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل با حداکثر ۱۴ هسته بهره می‌برد و عملکرد گرافیکی آن نیز با کارت گرافیک RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti انویدیا نسبت به قبل بهبود یافته است.

Creator Z16P درواقع چیزی بیش از یک ارتقاء معمولی نسبت به مدل سال قبل است. این محصول از نظر عملکرد گرافیکی نسبت به Z16 به میزان درخورتوجهی بهبود یافته است. گفتنی است که Z16 به‌خودی خود یک لپ‌تاپ بسیار قدرتمند بود که برای کارهایی مثل ویرایش ویدئو مورد استفاده قرار می‌گرفت.

msi creator z16p

لپ‌تاپ Creator Z16P از سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته نیز بهره می‌برد. این محصول علاوه‌بر دو فن، اکنون به سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار مجهز شده که به گفته‌ی MSI در خنک کردن قطعات داخلی تا ۶۵ درصد بهتر عمل می‌کند. افزایش قدرت پردازشی این محصول باعث شده تا بدنه‌ی آن نسبت به مدل سال قبل کمی بزرگ‌تر باشد. این دستگاه ۰٫۷۵ اینچ ضخامت دارد درحالیکه مدل سال قبل فقط ۰٫۶۳ اینچ ضخامت داشت. بدین ترتیب ضخامت Z16P نسبت به مک‌بوک‌پرو اپل (۰٫۶۶ اینچ) لپ‌تاپ بیشتر است.

وزن Creator Z16P به ۲٫۴ کیلوگرم رسیده، درحالیکه مدل استاندارد این محصول ۲٫۲ کیلوگرم است. تغییر دیگر روی صفحه‌نمایش این مدل جدید اعمال شده است. این لپ‌تاپ همچنان از وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد اما اینبار از نرخ نوسازی بالاتر تا ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ جدید Z16P از صفحه‌نمایش True Pixel بهره می‌برد که به گفته‌ی MSI روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت بوده ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد. در بالای نمایشگر این محصول یک وب‌کم ارتقاء‌یافته تعبیه شده است که اکنون از وضوح 1080p پشتیبانی می‌کند.

بااین‌حال، می‌توان گفت Z16P شباهت زیادی به Z16 دارد. این محصول همچنان از شاسی نقره‌ای تیره، صفحه‌کلید RGB و و آرم انعکاسی MSI روی در پشتی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ازطریق درگاه یواس‌بی سی شارژ می‌شود و حالا MSI یک آداپتور ۲۴۰ واتی در جعبه‌ی آن قرار داده است. این محصول همچنین به‌جای اسلات کارت حافظه‌ی مینی اس‌دی به اسلات کارت حافظه در ابعاد کامل مجهز شده است.

creator z17 لپ تاپ

قیمت Creator Z16P از ۲۹۹۹ دلار شروع می‌شود. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی Core i7، کارت گرافیک RTX 3070 Ti و ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. این مدل همچنین به یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. مدل رده‌بالاتر این محصول از کارت گرافیک RTX 3080 Ti بهره می‌برد و رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن به‌ترتیب ۶۴ گیگابایت و دو ترابایت است که با قیمت ۴۳۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید.

MSI همچنین مدل بزرگ‌تر Creator Z16P را با نام Creator Z17 معرفی کرده است. این محصول نیز شبیه Z16 و Z16P است ۰٫۷۵ اینچ ضخامت دارد. Z17 از نظر پردازنده، کارت گرافیک و گزینه‌های نمایشگر دقیقا شبیه Z16P است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات