ایسوس خانواده لپ‌تاپ‌های TUF را با سخت‌افزار جدید به‌روز کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس در رویداد CES ۲۰۲۲ جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ خانواده‌ی TUF را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌شان می‌توانند گزینه‌ای ایدئال برای عموم کاربران باشند.
تبلیغات

رویداد CES ۲۰۲۲ در حال برگزاری است و شرکت‌های بزرگ یکی پس از دیگری محصولات جدیدشان را رونمایی می‌کنند. در جدیدترین اتفاق، ایسوس خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ TUF را در چندین مدل به‌روز کرده است. تمامی مدل‌ها به سخت‌افزار جدید مجهز شده‌اند و زبان طراحی آن‌ها نیز دستخوش تغییر شده است.

به‌طورکلی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌خاطر طراحی‌های ظریفشان شناخته نمی‌شوند و اغلب لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بااین‌حال، مدل‌های جدید در خانواده‌ی TUF طراحی مینیمالی دارند و مانند سایر همتایانشان آنچنان پرزرق‌وبرق نیستند. افزون‌براین، تمامی مدل‌ها با سوئیچ سخت‌افزاری MUX ایسوس عرضه می‌شوند.

این سوئیچ به‌جای مسیریابی فریم‌های GPU ازطریق گرافیک یکپارچه CPU برای صرفه‌جویی در عمر باتری، به کاربران امکان می‌دهد برای عملکرد گرافیکی بهتر، توان پردازش گرافیکی را مستقیما تغییر دهند. ایسوس می‌گوید با فرایند یادشده قدرت پردازش‌های گرافیکی ۵ تا ۱۰ بهبود می‌یابد؛ اما طبیعتا در این حالت، دستگاه انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد و متعاقبا شارژ نیز سریع‌تر تخلیه خواهد شد. ایسوس می‌گوید که ترک‌پد این مدل‌ها را تا ۲۶ درصد درمقایسه‌با نسل گذشته بزرگ‌تر کرده است.

Asus TUF Gaming F15 / F17

لپ‌تاپ Asus TUF Gaming F15

از قرار معلوم، قدرتمند‌ترین مدل‌های TUF F15 و F17 با پردازنده‌ی نسل‌دوازدهم Core i7-12700H و پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia RTX 3060 ارائه می‌شوند و می‌توان هرکدام را با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز و یک SSD چهارترابایتی مبتنی‌بر PCIe 4.0 پیکربندی کرد. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند از بین نمایشگر ۱۶۵ هرتزی با رزولوشن ۱۴۴۰ یا گزینه‌ی نمایشگر ۳۰۰ هرتزی با رزولوشن ۱۰۸۰ یکی را انتخاب کنند. هر دو نوت‌بوک طیف متنوعی از درگاه را شامل می‌شوند و به‌صورت مشترک از یک درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C و یک USB 3.2 Gen 1 Type-A بهره می‌برند.

ظاهرا ایسوس برای تأمین انرژی موردنیاز سخت‌افزار از باتری لیتیوم‌یونی ۶۵ وات‌ساعتی در مدل ۱۵ اینچی بهره گرفته است؛ درحالی‌که مدل ۱۷ اینچی به باتری ۹۰ وات‌ساعتی مجهز شده است. ناگفته نماند TUF Gaming F15 تقریبا ۲/۲ کیلوگرم وزن دارد؛ درحالی‌که وزن مدل ۱۷ اینچی به ۲/۶ کیلوگرم می‌رسد.

Asus TUF Gaming A15 / A17

برخلاف مدل‌های پیشین، ایسوس تصمیم گرفته است که در A15 و A17 از تراشه‌های AMD بهره بگیرد. مدل‌های یادشده را می‌توان با حداکثر پردازنده‌ی Ryzen 6800H و پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia 3050 Ti تهیه کرد. باوجوداین، تقریبا سایر مشخصات مشابه مدل‌های قبلی است و تنها تفاوت به دو درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-C، یک پورت HDMI 2.0b و یک جک اترنت گیگابیتی مرتبط می‌شود.

Asus TUF Dash F15

آخرین لپ‌تاپ در این خانواده TUF Dash F15 محسوب می‌شود که بهترین عملکرد را در بین لپ‌تاپ‌های ذکرشده ارائه می‌دهد. آخرین پیکربندی این نوت‌بوک با پردازنده‌ی نسل‌دوازدهمی Core i7-12650H و کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 دردسترس خواهد بود و می‌توان آن را با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR5 با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز و چهارترابایت SSD مبتنی‌بر نسل چهارم PCIe تهیه کرد. سایر مشخصات نیز دقیقا مشابه مدل‌های قبلی است.

درحال‌حاضر، قیمت و زمان عرضه‌ی هیچ‌کدام از مدل‌ها مشخص نشده است؛ اما به‌احتمال زیاد به‌عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی دسته‌بندی و به‌زودی عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات