خانواده ریزر بلید ۲۰۲۲ با سخت‌افزار جدید رونمایی شدند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
مطالعه 6 دقیقه
ریزر در رویداد CES ۲۰۲۲ جدیدترین نوت‌بوک‌های سری بلید را با حفظ زبان طراحی و سخت‌افزار به‌روزشده رونمایی کرد.
تبلیغات

ریزر (با نشان تجاری RΛZΞR) یکی از تولیدکنندگان معروف تجهیزات گیمینگ محسوب می‌شود که سال جدید را با به‌روزرسانی سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری بلید Blade آغاز می‌کند. به‌روزرسانی سخت‌افزاری جدید، آخرین نسل از تراشه‌های اینتل و AMD را به هر سه مدل لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ اینچی این خانواده می‌آورد.

Razer Blade 14

ریزر بلید ۱۴ اینچی

مدل ۱۴ اینچی ریزر بلید نخستین نوت‌بوک این خانواده محسوب می‌شود که اکنون قلب تپنده‌‌اش را پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای Ryzen 9 6900HX با ۱۶ رشته و حداکثر کلاک ۴/۶ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. افزون‌براین، ریزر بلید ۱۴ با پردازنده‌های گرافیکی RTX 3060 و RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti پیکربندی می‌شود.

ریزر برای غوطه‌ور‌کردن کاربران در محتوای بصری، جدیدترین نوت‌بوکش را با گزینه‌های صفحه‌نمایش متفاوتی عرضه می‌کند. برای مثال، مدل RTX 3060 به صفحه‌نمایشی با وضوح Full HD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز مجهز است؛ درحالی‌که وضوح QHD با نرخ نوسازی ۱۶۶ هرتز برای دو گزینه‌ی GPU دیگر در نظر گرفته شده است. این مدل از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم دو‌کاناله از نوع DDR5-4800MHz استاندارد و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است.

طبق اطلاعات رسمی، ریزر بلید ۱۴ اینچی از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند و طیف وسیعی از درگاه‌ها نظیر دو پورت USB 3.2 Gen-2 Type-A و دو USB 3.2 Gen-2 Type-C و HDMI 2.1 و یک جک میکروفون را شامل می‌شود. انرژی موردنیاز لپ‌تاپ یادشده را باتری لیتیوم‌یونی ۶۱/۱ وات‌ساعتی تأمین می‌کند و ازطریق یک درگاه اختصاصی با آداپتور ۲۳۰ واتی شارژ می‌شود.

ریزر اعلام کرده است علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۵ ژانویه مدل پایه‌ی RTX 3060 لپ‌تاپ بلید ۱۴ را با قیمت ۱،۹۹۹ دلار پیش‌خرید کنند. گفتنی است مدل‌های پایه RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti به‌ترتیب ۲،۵۹۹ و ۳،۴۹۹ دلار قیمت دارند.

Razer Blade 15

ریزر بلید ۱۵ اینچی

ریزر بلید ۱۵ اینچی برخلاف برادر کوچک خود با تراشه‌های جدید نسل دوازدهم اینتل عرضه می‌شود. تقریبا در بطن تمامی پیکربندهای بلید ۱۵ تراشه‌ی Core i7-12800H اینتل جای گرفته است؛ بااین‌حال، قدرت پردازشی قوی‌ترین پیکربندی را تراشه‌ی Core i9-12900HK تأمین خواهد کرد. گزینه‌های پردازنده گرافیکی نیز شامل RTX 3060 و RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti است.

از قرار معلوم، خریداران در انتخاب صفحه‌نمایش دو گزینه‌ی اضافی ۳۶۰ هرتزی با رزولوشن FHD و پنل ۲۴۰ هرتز با رزولوشن QHD و قابلیت G-Sync را دراختیار خواهند داشت. همچنین، یک گزینه‌ی 4K با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز با زمان پاسخ‌گویی یک‌میلی‌ثانیه نیز به‌صورت انحصاری برای پیکربندی i9/RTX 3080 Ti دردسترس خواهد بود. لپ‌تاپ مذکور با ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دو‌کاناله از نوع DDR5 و سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز عرضه می‌شود که امکان ارتقای تا ۶۴ گیگابایت وجود دارد.

نسخه‌ی پایه با حافظه‌ی SSD یک‌ترابایتی عرضه می‌شود و می‌توان آن را تا دو ترابایت ارتقا داد. همچنین، یک اسلات M.2 وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد تا حافظه را به‌صورت جانبی تا دوترابایت دیگر افزایش دهند.

از دیگر مشخصات نوت‌بوک ۱۵ اینچی مذکور می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 اشاره کرد. ریزر درگاه‌های متنوعی برای این محصول درنظر گرفته است؛ ازجمله سه درگاه USB 3.2 Gen-2 Type-A، یک درگاه تاندربولت ۴ مبتنی‌بر USB-C، یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا/میکروفون و یک درگاه HDMI 2.1 .

بلید ۱۵ همچنین به کارت‌خوان SD مبتنی‌بر استاندارد UHS-II مجهز شده است. درنهایت، یک درگاه شارژ اختصاصی با آداپتور برق ۲۳۰ واتی وظیفه‌ی تأمین انرژی باتری لیتیومی ۸۰ وات‌ساعتی را برعهده دارند. قیمت ریزر بلید ۱۵ از ۲،۴۹۹ دلار برای مدل پایه‌ی RTX 3060 شروع می‌شود و تا ۳،۹۹۹ دلار برای آخرین پیکربندی i9/RTX 3080 Ti با صفحه‌نمایش 4K می‌رسد. پیش‌سفارش‌ها در وب‌سایت و فروشگاه‌های رسمی ریزر از ۲۵ ژانویه آغاز و در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

Razer Blade 17

ریزر بلید ۱۷ اینچی

بزرگ‌ترین لپ‌تاپ ریزر نیز با سخت‌افزاری جدید به‌روز شده است. ریزر بلید ۱۷ به تراشه‌های نسل دوازدهم Intel Core با i7-12800H مجهز شده است که تقریبا تمامی مدل‌ها را شامل می‌شوند و درست مانند بلید ۱۵، تراشه‌ی Core i9-12900HK فقط برای قوی‌ترین پیکربندی دردسترس خواهد بود. بزر‌گ‌ترین نوت‌بوک در این خانواده از پردازنده‌های گرافیکی مدل‌های پیشن بهره خواهد گرفت.

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که اکنون تمامی مدل‌ها به خود دیده‌اند‌، وب‌کم 1080p با پشتیبانی از قابلیت احراز هویت بیومتریک ویندوز هلو (Windows Hello) است. به‌طورکلی، اکثر مشخصات بین این خانواده یکسان است و هر دو مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی صفحه‌نمایش‌های Full HD 360Hz یا Quad HD 240Hz یا Ultra HD 144Hz دارند، با این‌ تفاوت که بلید ۱۷ صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز را نیز شامل می‌شود.

گزینه‌های حافظه و رم نیز تقریبا مشابه بلید ۱۵ هستند؛ اما می‌توان حافظه‌ی ذخیره‌سازی را در مدل ۱۷ اینچی تا ۴ ترابایت ارتقا داد. یکی دیگر از تفاوت‌ها به درگاه اترنت ۲/۵ گیگابیتی باز می‌گردد و البته آداپتور برق آن نیز ۲۸۰ واتی است. قیمت پیکربندی نوت‌بوک یادشده از ۲،۶۹۹ دلار شروع می‌شود و تا ۴،۲۹۹ دلار افزایش می‌یابد.

پارامتر / مدل

Razer Blade 17

Razer Blade 15

Razer Blade 14

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

Intel Core i7-12800H

Intel Core i7-12800H

AMD Ryzen 9 6900HX

پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)

NVIDIA RTX 3060 (6GB VRAM)

NVIDIA RTX 3070 Ti (8GB VRAM)

NVIDIA RTX 3080 Ti (16GB VRAM)

NVIDIA RTX 3060 (6GB VRAM)

NVIDIA RTX 3070 Ti (8GB VRAM)

NVIDIA RTX 3080 Ti (16GB VRAM)

NVIDIA RTX 3060 (6GB VRAM)

NVIDIA RTX 3070 Ti (8GB VRAM)

NVIDIA RTX 3080 Ti (16GB VRAM)

حافظه‌ی رم

۳۲ گیگابایت از نوع DDR5-4800MHz (قابل ارتقاء تا ۶۴ گیگابایت)

۱۶ گیگابایت از نوع DDR5-4800MHz (قابل ارتقاء تا ۶۴ گیگابایت)

۳۲ گیگابایت از نوع DDR5-4800MHz

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

یک ترابایت از نوع Gen 4 SSD با قابلیت ارتقا تا ۴ ترابایت (پشتیبانی از اسلات M.2 برای ارتقای جانبی تا ۴ ترابایت)

یک ترابایت از نوع Gen 4 SSD با قابلیت ارتقا تا ۲ ترابایت (پشتیبانی از اسلات M.2 برای ارتقای جانبی تا ۲ ترابایت)

یک ترابایت ازنوع Gen 4 SSD با قابلیت ارتقا تا ۲ ترابایت

صفحه‌نمایش

اندازه‌ی ۱۷ اینچ، پنل IPS، وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰، نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز

اندازه‌ی ۱۷ اینچ، پنل IPS، وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز (پشتیبانی از فناوری NVIDIA G-SYNC)

اندازه‌ی ۱۷ اینچ، پنل IPS، وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز

اندازه‌ی ۱۵ اینچ، پنل IPS، وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰، نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز

اندازه‌ی ۱۵ اینچ، پنل IPS، وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز (پشتیبانی از فناوری NVIDIA G-SYNC)

اندازه‌ی ۱۵ اینچ، پنل IPS، وضوح ۲۱۶۰×۳۸۴۰، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز

اندازه‌ی ۱۴ اینچ، پنل IPS، وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز (پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync Premium)

اندازه‌ی ۱۴ اینچ، پنل IPS، وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز (پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync Premium)

درگاه

سه درگاه USB-A

دو درگاه Thunderbolt 4

یک درگاه شارژ اختصاصی

یک درگاهHDMI 2.1

یک کارت‌خوان UHS-II SD

یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

یک درگاه RJ45 2.5Gb Ethernet

یک درگاه قفل کنسینگتون

سه درگاه USB-A

دو درگاه Thunderbolt 4

یک درگاه شارژ اختصاصی

یک درگاهHDMI 2.1

یک کارت‌خوان UHS-II SD

یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

یک درگاه قفل کنسینگتون

دو درگاه USB-A

دو درگاه USB-C

یک درگاه شارژ اختصاصی

یک درگاهHDMI 2.1

یک کارت‌خوان UHS-II SD

یک درگاه قفل کنسینگتون

وزن

۲٫۷۵ کیلوگرم

۲٫۰۸ کیلوگرم

۱٫۷۸ کیلوگرم

باتری

۸۲ وات‌ساعتی

۸۰ وات‌ساعتی

۶۱٫۶ وات‌ساعتی

ابعاد

۲۶۰ در ۳۹۵ در ۱۹٫۹ میلی‌متر

۲۳۵ در ۳۵۵ در ۶٫۹ میلی‌متر

۲۲۰ در ۳۱۹ در ۶٫۸ میلی‌متر

قیمت پایه

قیمت پایه ۲،۶۹۹ دلار

قیمت پایه ۲،۴۹۹ دلار

قیمت پایه ۱،۹۹۹ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات