شرکت چینی TCL لپ‌تاپ اقتصادی Book 14 Go را برای دانش‌آموزان عرضه می‌کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ‌تاپ Book 14 Go شرکت TCL با برچسب قیمتی اقتصادی و مبتنی‌بر ویندوز ۱۱ به‌خصوص برای دانش‌آموزان طراحی شده است.
تبلیغات

شرکت الکترونیکی TCL که عموماً به‌خاطر تولید لوازم خانگی به‌خصوص تلویزیون شهرت دارد، این‌بار سراغ لپ‌تاپ رفته و در اولین تلاش خود از لپ‌تاپ ویندوزی TCL Book 14 Go در رویداد CES ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

TCL Book 14 Go لپ‌تاپ مبتنی‌بر آرم است که با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد. این لپ‌تاپ از طراحی شیک، پورت‌های متعدد و نمایشگر HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد و با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌اش به‌خصوص برای دانش‌آموزان مناسب است.

لپ‌تاپ TCL Book 14 Go تنها در رنگ نقره‌ای موجود است که TCL آن را Skywriting (آسمان‌نویسی) می‌نامد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ ترکیبی از فلز و پلاستیک است و ابعاد کوچکش حمل آن را بسیار آسان کرده است.

این لپ‌تاپ مبتنی‌بر آرم به تراشه‌ی اسنپدراگون 7c کوالکام، کارت گرافیک Adreno 618، رم ۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است که البته امکان افزایش حافظه‌ی آن با کارت حافظه‌ی SD وجود دارد. نمایشگر ۱۴.۱ اینچی آن نیز دارای رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و نسبت تصویر 16:9 است.

لپ‌تاپ TCL Book 14 Go

یکی از ویژگی‌های خوب این لپ‌تاپ گزینه‌های اتصال بی‌سیم متعدد آن است که شامل پشتیبانی از 4G LTE، وای‌فای 802.11 با استانداردهای a/b/g/n/ac و بلوتوث 5.1 می‌شود. از لحاظ تعداد پورت هم این لپ‌تاپ وضعیت رضایت‌بخشی دارد و از دو پورت USB 2.0 Type-C، یک پورت USB 3.0 Type-A، یک جایگاه کارت حافظه‌ی نانو و microSD و همچنین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری بهره‌ می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه لپ‌تاپ TCL Book 14 Go می‌توان به دو اسپیکر یک واتی، باتری ۴۰ وات‌ساعتی و آداپتور ۲۴ واتی از نوع Type-C اشاره کرد. TCL مدعی است باتری ۴۰ وات‌ساعتی این لپ‌تاپ می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت شارژدهی داشته باشد.

در حال‌ حاضر، TCL جزئیاتی در مورد تاریخ عرضه‌ی لپ‌تاپ Book 14 Go اعلام نکرده، اما آن را ۳۴۹ دلار (حدود ۹٫۵ میلیون تومان) قیمت‌گذاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات