انویدیا پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در کنفرانس ویژه‌ی خود برای CES ۲۰۲۲، دو گرافیک RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti را برای لپ‌تاپ‌های قدرتمند رونمایی کرد.
تبلیغات

مدت‌ها است که شرکت‌هایی همچون ایسوس و ریزر لپ‌تاپ‌های قدرتمندی را با گرافیک‌های RTX 3070 و RTX 3080 روانه‌ی بازار می‌کنند؛ اما به‌دنبال رونمایی نسخه‌ی Ti گرافیک‌های یادشده برای دنیای دسکتاپ، اکنون نوبت آن رسیده تا پردازنده‌ی لپ‌تاپ‌ها نیز به پسوند شیرین «Ti» مزین شوند. انویدیا می‌گوید لپ‌تاپ‌های جدید از ماه فوریه عرضه می‌شوند.

RTX 3070 Ti

انویدیا بدون پرداختن به جزئیات، می‌گوید لپ‌تاپ‌های مجهز به گرافیک RTX 3080 Ti تجربه‌ی بازی‌ با وضوح 1440p و نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه را به‌ارمغان خواهند آورد. انویدیا ادعا می‌کند گرافیک لپ‌تاپی RTX 3080 Ti‌ حتی از گرافیک دسکتاپ Titan RTX سریع‌تر عمل می‌کند. غول دنیای پردازنده‌های گرافیکی می‌گوید که RTX 3080 Ti از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی GDDR6 بهره خواهد برد و لپ‌تاپ‌های مجهز به آن از ماه فوریه با قیمت پایه‌ی ۲۴۹۹ دلار از راه خواهند رسید.

RTX 3070 Ti گرافیک دیگری است که در مراسم انویدیا بدان اشاره شد؛ پردازنده‌ای که براساس ادعای شرکت سازنده تا ۱٫۷ برابر سریع‌‌تر از RTX 2070 Super خواهد بود. انویدیا می‌گوید لپ‌تاپ‌های مجهز به RTX 3070 Ti‌ بازی‌های 1440p را با نرخ فراتر از ۱۰۰ فریم‌برثانیه اجرا خواهند کرد. این لپ‌تاپ‌ها نیز از ماه فوریه و با قیمت پایه‌ی ۱۴۹۹ دلار به‌فروش خواهند رسید.

Gen 4 Max-Q

یکی از دلایلی که باعث شد تا انویدیا چندان به مشخصات فنی گرافیک‌های لپ‌تاپی جدید خود نپردازد، تمرکز این شرکت بر فناوری موجود در پس آن‌ها بود. نسل چهارم فناوری Max-Q با قابلیت کنترل CPU و GPU عملکرد کلی دستگاه را بهبود خواهد داد. این فناوری قابلیت‌هایی همچون CPU Optimizer و Rapid Core Scaling و Battery Boost 2.0 را در بطن خود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات