اولین تلوزیون QD-OLED سامسونگ با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پیش از CES ۲۰۲۲ چند تلویزیون جدید معرفی کرده بود. اکنون مشخصات اولین تلویزیون QD-OLED این شرکت پیش از رونمایی، تصادفا در وب‌سایت CES قرار گرفته است.
تبلیغات

تلویزیون‌های جدید سامسونگ که دو تلویزیون 4K و 8K مدل Neo QLED، تلویزیون‌های 4K Lifestyle و تلویزیون‌های 4K میکرو LED را شامل می‌شوند، پیش از مراسم CES ۲۰۲۲ معرفی شده بودند؛ اما اکنون تلویزیون QD-OLED این شرکت به‌طور تصادفی در فهرست صفحه‌ی جوایز نوآوری CES ۲۰۲۲ دیده و پس از چندی از این صفحه حذف شد.

به‌گزارش CNET، یک تلویزیون ۶۵ اینچ OLED با پوشش نمایشگر کوانتوم دات، در این صفحه به‌نمایش در آمده است. این تلویزیون از طراحی Infinity One مشابه تلویزیون‌های نئو QLED سامسونگ، پردازنده‌ی ۲۰۲۲ نئو کوانتوم، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، ورودی HDMI 2.1 و OTS (ردیابی صدای اشیای روی صفحه) بهره می‌برد.

به‌لطف رنگ مشکی عمیق، رنگ‌های پویا، نرخ نوسازی بسیار سریع و ورودی HDMI 2.1 برای اجرای بازی با کیفیت 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، تلویزیون QD اولد سامسونگ گزینه‌ای کامل برای گیمینگ خواد بود. همچنین گفته می‌شود که «با وجود تصویر و صدا و سرعت بی‌عیب‌و‌نقص، تلویزیون سامسونگ با نمایشگر QD، مرزهای سرگرمی‌های خانگی را جابه‌جا خواهد کرد.»

با اینکه سال‌ها بود که سامسونگ کمپین‌های تبلیغاتی زیادی علیه تلویزیون‌های OLED ال‌جی انجام داده می‌داد و به مشکلاتی ازقبیل پیکسل‌سوختگی دامن می‌زد، فعالان این صنعت فاش کرده‌اند که سامسونگ از پنل‌های شرکت ال‌جی در تلویزیون‌های QD-LED جدید خود بهره خواهد برد. گفتنی است که این غول کُره‌ای همچنان از تلویزیون‌های نئو QLED خود به‌عنوان پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ خود یاد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات