پرده‌ هوشمند Eve با سرعت واکنش بالا معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی Eve در CES ۲۰۲۲ از پرده هوشمندی با سرعت واکنش بالا رونمایی کرد که می‌تواند با همه‌ی محصولات خانه هوشمند ارتباط برقرار کند.
تبلیغات

با معرفی روزافزون گجت‌های هوشمند برای راحتی هرچه بیشتر افراد، در CES امسال عرضه‌ی انواع مختلفی از این محصولات را شاهد بودیم. در همین راستا کمپانی Eve نیز برای رقابت با شرکت‌های رقیب در هوشمند‌سازی وسایل خانه در CES ۲۰۲۲ پرده‌های هوشمندی به نام MotionBlinds را معرفی کرد که می‌تواند برخی از بزرگ‌ترین مشکلات پرده‌های هوشمند قبلی مانند سرعت را حل کند. این شرکت در کنار معرفی پرده‌ی هوشمند، اعلام کرد که اولین دوربین فضای بیرون Eve با پشتیبانی از قابلیت دوربین نظارتی هوم‌کیت، در ۵ آوریل ۲۰۲۲ (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد.

eve-outdoorcam

پرده‌های هوشمند، همان‌طور که از نامشان پیدا است، پرده‌های موتورداری هستند که با برنامه‌ریزی و به کمک اپلیکیشن‌ها، فرمان‌های صوتی و روال‌های تعریف شده در خانه هوشمند کنترل می‌شوند. با اینکه مفهوم اولیه‌ی پرده‌های هوشمند، مفهومی فوق‌العاده آینده‌نگر را به کاربر ارائه می‌کرد، اما طبق تجربه‌، پرده‌های هوشمند برخی برند‌ها مانند IKEA هنوز ابتدایی به نظر می‌رسند و ممکن است با تأخیری پانزده یا بیست ثانیه‌ای به فرمان‌ها واکنش نشان دهند؛ این تأخیر برای هیچ خانه هوشمندی ایده‌آل نیست.

به گزارش reviewgeek، پرده‌ی هوشمند Eve از پروتکل شبکه‌ای سریع به نام Thread پشتیبانی می‌کند که در صورت نزدیک بودن به وسیله‌ی هوشمند دیگری مجهز به Thread مانند هوم‌پاد باعث خواهد شد تا این پرده‌ی هوشمند واکنشی به‌موقع نشان دهد و سریع‌تر از روشن و خاموش کردن دستی چراغ برقی، دستورها را اجرا کند. به عبارت دیگر، با توجه به قیمت بالای پرده‌های هوشمند در بازار، MotionBlinds برای موفقیت و رقابت با دیگر محصولات مشابه، به داشتن سرعت بالا در پاسخ‌دهی نیاز دارد.

پرده‌ی هوشمند Eve علاوه‌بر پشتیبانی از Thread، با استاندارد خانه هوشمند Matter سازگار است؛ این استاندارد اواخر ۲۰۲۲ (پاییز ۱۴۰۱)‌ معرفی خواهد شد و به همه‌ی محصولات خانه هوشمند مانند گوگل، آمازون و اپل اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. MotionBlinds نیز بعد از معرفی استاندارد خانه هوشمند Matter، می‌تواند با همه‌ی محصولات هوشمند در خانه ارتباط برقرار کند؛ این محصول با قیمتی معادل ۴۰۰ دلار در نمایندگی‌های Eve به فروش می‌رسد.

evescamera

دوربین فضای بیرون Eve نیز با قیمت ۲۵۰ دلار، قابلیت ضبط ویدئو 1080p با میدان دیدی ۱۵۷ درجه دارد و به دید در شب، نورافکن یکپارچه، صدای دو طرفه و حسگر تشخیص حرکت مجهز است. این دومین دوربین امنیتی فضای باز است که از سیستمی کاملاً رمزگذاری شده استفاده می‌کند و ویدئو‌های ضبط‌شده را در آی‌کلاد اپل ذخیره نمی‌کند.

شما درباره‌ی پرده‌ی هوشمند Eve و سازگاری آن با استاندارد خانه هوشمند Matter چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات