XPG با DDR5، حافظه‌ پرسرعت PCIe نسل پنج و لپ‌‌تاپ‌های گیمینگ به CES می‌آید

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
XPG به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدکننده تجهیزات، قطعات و سیستم‌های گیمینگ، با شعار Dawn of a New Xtreme در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ حاضر خواهد شد.
تبلیغات

نمایشگاه CES، یکی از مهم‌ترین نمایشگا‌های مورد توجه علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی است که هر ساله با محوریت وسایل الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در آن از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی می‌کنند.

امسال XPG پس از گذشت دو سال، با جدیدترین نوآوری‌ها و محصولات گیمینگ سال به نمایشگاه CES ۲۰۲۲ می‌آید تا از محصولات جذاب خود مانند حافظه‌های جدید DDR5، پاورهای پلاتینیومی پرقدرت، حافظه‌های SSD PCIe 5.0 با سرعت فوق‌العاده رونمایی کند.

معرفی حافظه‌های DDR5 و SSDهای PCIe 5.0

XPG و ای دیتا با سال‌ها تجربه عرضه نوآورانه‌ترین حافظه‌های کامپیوتری، این بار نیز آماده ارائه جدیدترین تکنولوژی در این حوزه هستند. حافظه‌های DDR5 و SSDهای PCIe 5.0 این برند از مهم‌ترین دستاورد‌های سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) در حوزه ذخیره اطلاعات و فناوری حافظه به شمار می‌روند.

XPG در نمایشگاه CES‌ ۲۰۲۲ ابتدا دو حافظه LANCER RGB DDR5 و CASTER RGB DDR5 را معرفی کرد که هر کدام به ترتیب عملکردی در حدود ۶۰۰۰ مگاترنسفر بر ثانیه و ۷۰۰۰ مگاترنسفر بر ثانیه دارند؛ حافظه DDR5-4800 U/SO/R-DIMM، محصول بعدی این برند در نمایشگاه است که از استانداردهای صنعتی و فناوری on-die ECC & PMIC پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین حافظه‌های رم و SSD برندهای ADATA و XPG

علاوه بر حافظه‌های DDR5، آدیتا در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از دو نمونه اولیه SSD با نام‌های Project Nighthawk و Project Blackbird نیز رونمایی کرد که هردو به فناوری PCIe نسل 5x4 مجهز هستند و هر دو تا 8 ترابایت ظرفیت دارند.

  • Project Nighthawk کنترلر جدیدی نام Silicon Motion SM2508 دارد و به کمک این کنترلر برای خواندن و نوشتن سرعتی بین ۱۲ تا ۱۴ گیگابایت بر ثانیه دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • Project Blackbird به کنترلر InnoGrit IG5666 مجهز است و می‌تواند سرعتی بین ۱۰ تا ۱۴ گیگابایت بر ثانیه برای خواندن و نوشتن اطلاعات ارائه دهد.

SSD اکسترنال Elite SE920 USB4 دیگر دستاورد ای دیتا در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ است که از مشخصات برجسته آن می‌توان به سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه‌ و طراحی حرارتی مخصوص اشاره کرد.

ارتقاء عملکرد سیستم گیمینگ با تجهیزات جدید XPG

اگر به تجهیزات گیمینگ علاقه داشته باشید، احتمالا پاور XPG CORE REACTOR را به خاطر دارید؛ پاوری قدرتمند که در CES 2021 رونمایی شده بود. XPG برای ادامه این قدرت‌نمایی، این بار از XPG CYBERCORE در CES ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

جدیدترین پاور XPG از نوع پلاتینیومی 80 Plus بوده که گواهینامه Cybenetics Power Supply دارد و به فن‌های مخصوص XPG VENTO PRO ساخت Nidec مجهز است.

محصول مهم دیگر ای دیتا در این نمایشگاه، کیس XPG BATTLECRUISER PRO با ابعاد کامل (Full-ATX) است؛ چهار طرف این کیس از شیشه ساخته شده و فن‌ها و نورپردازی‌ها در BATTLECRUISER PRO به‌راحتی قابل تنظیم هستند.

تجهیزات گیمینگ XPG در نمایشگاه CES 2022

تجهیزات خنک‌کننده نیز بخش مهمی از تجهیزات گیمینگ محسوب می‌شوند که XPG برای این قسمت نیز، محصولی معرفی کرده است. XPG LEVANTE PRO جدیدترین عضو از خانواده LEVANTE در CES ۲۰۲۲ است که از خنک‌کننده‌ی مایع ASETEK و فن‌های XPG VENTO PRO 120 PWM برای خنک کردن سیستم گیمینگ استفاده می‌کند. این خنک‌کننده به نمایشگر LCD گِردی نیز مجهز است که به کمک XPG PRIME به‌طور کامل شخصی‌سازی می‌شود.

تجهیزات و لوازم جانبی XPG برگ برنده کاربر در گیمینگ

XPG در بخش تجهیزات گیمینگ خود، موس‌های سری جدید ALPHA را نیز معرفی کرد. این موشی‌ها طراحی ارگونومیکی دارد و عملکرد چشمگیر خود را مدیون سنسور اپتیکال PIXART PAW3335 هستند.

محصولات سری ALPHA با هدف پوشش طیف وسیعی از کاربران، از اتصالات متنوعی مانند اتصال بی‌سیم وای‌فای با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی، اتصال ازطریق بلوتوث و اتصال سیمی بهره می‌برند؛ امکان شخصی‌سازی به کمک XPG PRIME از دیگر ویژگی‌های موس‌های سری ALPHA است.

موس‌های جدید XPG در نمایشگاه CES 2022

شگفت‌انگیزترین موس XPG معرفی شده در CES ۲۰۲۲، موس XPG VAULT است. این موس با شعار«مجموعه گیمینگ شما در مشت‌تان است» (your gaming library, in the palm of your hand) در نمایشگاه دیده شده، چراکه به لطف بهره‌مندی از پورت USB-C و سازگاری با XPG PRIME، کاربران می‌توانند بازی‌های خود را درون آن ذخیره کنند.

موس XPG VAULT علاوه بر یک ترابایت حافظه SSD با سرعتی معادل ۹۸۵ مگابایت بر ثانیه، Game Launcher نیز دارد که گیمینگ را به مفهومی قابل دسترسی در هر شرایطی بودن برای کاربر تبدیل خواهد کرد.

مشخصات جدیدترین لپ تاپ‌های XPG در CES ۲۰۲۲

نمایشگاه CES ۲۰۲۲ میزبان لپ تاپ‌های جدید XPG نیز بود که در میان آن‌ها، لپ تاپ XPG XENIA 15 KC به‌عنوان پرچم‌دار XPG و محصول مشترکش با اینتل خودنمایی می‌کند. این محصول از پردازنده نسل یازدهم اینتل، Core i7 11800H، پردازنده گرافیکی NVIDIA® RTX 3070 و رابط حرارتی فلز مایع استفاده می‌کند.

لپ تاپ XENIA 15 KC در کنار موارد بالا، به حافظه SSD با ظرفیت یک ترابایتی از نوع XPG GAMMIX S70 PCIe نسل 4 و ۳۲ گیگابایت (دو ۱۶ مگابایتی) رم XPG DDR4 با فرکانس ۳٬۲۰۰ مگاهرتزی مجهز است.

لپ تاپ‌های جدید XPG در نمایشگاه CES 2022

اولترابوک‌های XENIA Xe lifestyle و XENIA 14 lifestyle دو لپ تاپ‌ دیگر عرضه شده XPG در نمایشگاه ۲۰۲۲ هستند که اولی از پلتفرم EVO اینتل ۱۵٫۶ اینچی بهره می‌برد و دومی نیز لپ تاپی ۱۴ اینچی است که به لطف شاسی باریم منیزیمی ۹۷۰ گرم وزن دارد و سبک‌ترین لپ‌ تاپ دنیا محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات