MSI لپ تاپ Creator 17 را با نمایشگر Mini LED رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
MSI در جریان رویداد CES نسل جدید کریتر ۱۷ خود را با نمایشگر Mini LED به جهانیان معرفی کرد.
تبلیغات

فناوری Mini LED از نظر کارایی شباهت زیادی به LED‌های کنونی که در تلویزیون‌‌های LCD و اکثر مانیتورهایی مرسوم دارد؛ سایز LED در نمایشگرهای کنونی تقریبا ۱۰۰۰ میکرون است در حالی که ابعاد آن‌ها در Mini LED به ۲۰۰ میکرون کاهش می‌یابد. استفاده از چنین فناوری و ابعادی کنترل مناطق نوردهی را ساده‌تر و بهینه‌تر می‌کند در نتیجه می‌توان انتظار کنتراست و روشنایی بهتری از نمایشگر نسبت به نمونه‌های مرسوم LED داشت. استفاده از این فناوری نخستین بار در تلویزیون‌های TCL بوده اما حال به دنیای لپ‌تاپ‌ها نیز راه پیدا کرده است.

Creator 17

شرکت MSI در جریان CES امسال نسخه‌ی جدید Creator 17 را به عنوان نخستین لپ‌تاپ با نمایشگر Mini LED رونمایی کرده است. این شرکت معتقد است که نمایشگر به لطف این فناوری قادر به تولید روشنایی ۱۰۰۰ نیتی خواهد بود که بسیار بیشتر از لپ‌تاپ‌های مرسوم بازار است. همچنین ۲۴۰ منطقه‌ی نوردهی موضعی (Local Dimming) نیز بهبود کنتراست را با سفید روشن‌تر و مشکی عمیق‌تر در این لپ تاپ MSI ممکن می‌سازد. 

MSI Creator 17

طبق اعلام تایوانی‌ها، کریتر ۱۷ استاندارد DisplayHDR 1000 را پشتیبانی می‌کند از این رو تولیدکنندگان محتوای دیجیتال کار ساده‌تری در پیش روی خواهند داشت. نمایشگر 4K این لپ‌تاپ ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI P3 (یک فضای رنگی نسبتا گسترده) را پوشش می‌دهد. در مورد مشخصات سخت‌افزاری هنوز اطلاعات دقیق توسط MSI رسانه‌ای نشده است؛ این لپ‌تاپ از درگاه USB نوع C خاصی برای خروجی تصویر 8K بهره می‌برد. همچنین درگاه تاندربولت نیز قادر به شارژ کردن دستگاه خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت لپ‌تاپ  جدید MSI در دست نیست.

نظر شما در مورد استفاده از فناوری Mini LED در لپ‌تاپ‌ها چیست؟ آیا آینده‌ی روشنی برای آن متصور هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات