ویوسونیک در CES 2020 از نمایشگرهای جدید ELITE رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مطالعه 5 دقیقه
ویوسونیک حضوری قوی در نمایشگاه CES امسال داشت و مجموعه‌ای از محصولات جدید شامل یک نمایشگر ۵۵ اینچی معرفی کرد.
تبلیغات

ویوسونیک از پیش‌گامان راهکارهای صنعت نمایشگر در جهان محسوب می‌شود. این شرکت در نمایشگاه از جدیدترین محصولات مخصوص مصرف‌کننده‌ی خود رونمایی کرد که از میان آن‌ها می‌توان مانیتور گیمینگ ELITE XG550 را مهم‌ترین نمونه دانست. محصولات دیگر نیز به‌نام‌های XG270QC و XG270 و ELITE Ally معرفی شدند. ویوسونیک با محصولات جدید گیمینگ منحنی خود، گزینه‌های متعددی را در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار می‌دهد تا تجربه‌ای از کیفیت را همراه‌با طراحی مدرن تجربه کنند.

مانیتور XG270 یکی از محصولات جدیدی ویوسیونیک در نمایشگاه CES امسال محسوب می‌شود که تأییدیه‌ی رسمی پشتیبانی از فناوری Nvidia G-Sync را هم دارد. این مانیتور ویوسونیک، از نرخ بازسازی تصویر ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و تجربه‌ی بازی عمیق را برای کاربر به‌همراه دارد. مانیتورهایی که از فناوری اختصاصی G-Sync پشتیبانی می‌کنند،‌ تجربه‌ی بازی با گرافیک روان‌تر را برای کاربر به ارمغان می‌آورند و قطعا ترکیب شدن آن با نرخ ۲۴۰ هرتز، کیفیت فوق‌العاده‌ای را به‌همراه خواهد داشت.

ویوسونیک در برند ELITE خود با Blur Busters همکاری کرد تا فناوری PureXP را در مانیتورهای خود ارائه کند. فناوری مذکور،‌ امکان نوردهی حرفه‌ای را به محصولات ویوسونیک الایت اضافه می‌کند. درواقع شرکت سازنده با استفاده از PureXP توانایی بهبود فاکتور MPRT یا زمان پاسخ به تصاویر متحرک را بهبود می‌بخشد. فاکتور مذکور در محصولات جدیدی ویوسونیک به ۰/۶ میلی‌ثانیه می‌رسد. مانیتور XG270 به‌عنوان اولین محصول جهان با تأییدیه‌ی Blur Buster شناخته می‌شود که نرخ پاسخ بهینه‌ی GtG و MPRT را برای کاربران به‌همراه دارد.

مانیتور گیمینگ ویوسونیک / ViewSonic

کندال میلر، مدیر بخش گیمینگ ویوسونیک الایت درباره‌ی فناوری و محصولات جدید می‌گوید:

ما می‌خواستیم روشنایی بهتر را همراه‌با کاهش حالت تاری در صفحه به کاربر ارائه کنیم. درنتیجه پیدا کردن شریک تجاری مناسب برای بهینه‌سازی قابلیت PureXP بسیار مهم بود. درنهایت به‌کمک مارم رجون از Blur Busters توانستیم بهترین کیفیت را در کاهش تاری تصاویر کسب کرده و شفافیت بالا را به گیمرها ارائه کنیم.

از محصولات دیگر ویوسونیک در نمایشگاه امسال لاس‌وگاس می‌توان مانیتور ۵۵ اینجی ELITE XG550 را نام برد که با پنل OLED و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شوند. مشخصات مذکور، تجربه‌ی عالی بازی را با نرخ پاسخ بالا و پاسخ GtG حدود ۰/۵ میلی‌ثانیه به کاربر ارائه می‌کند. این مانیتور از رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ یا UHD پشتیبانی می‌کند. کنتراست عالی پنل OLED همراه‌با پشتیبانی رنگی 99%DCI-P3 در محصول جدید ویوسونیک، تجربه‌ی نزدیک به واقعیت را در بازی‌های کنسول نسل بعدی و عناوین فوق حرفه‌ای کامپیوتر شخصی ارائه می‌کند. XG550 با طراحی باریک و نورپردازی ELITE RGB، دکوراسیون هر محیط مخصوص به بازی را نیز زیباتر می‌کند.

مانیتور گیمینگ ویوسونیک / ViewSonic
مانیتور گیمینگ ویوسونیک / ViewSonic
مانیتور گیمینگ ویوسونیک / ViewSonic
مانیتور گیمینگ ویوسونیک / ViewSonic

ویوسونیک از یک محصول ۲۷ اینچی نیز در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد که به‌نام XG270QC معرفی شد. مانیتوز مذکور، با طراحی خمیده‌ی 1500R معرفی شد که از پنل با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ یا QHD بهره می‌برد. XG270QC حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت را به کاربر ارائه می‌کند و پوشش گسترده‌ی رنگ DCI-P3 بیش از ۹۰ درصد دارد. مانیتور جدید ویوسونیک، نرخ بازسازی تصویر ۱۶۵ هرتز دارد و نرخ پاسخ آن نیز سه میلی‌ثانیه (یا یک میلی‌ثانیه MPRT) بیان می‌شود. به‌علاوه ویوسونیک در محصول ۲۷ اینچی خود از فناوری AMD FreeSync پشتیبانی می‌کند.

مقایسه 2 محصول
مانیتور ویوسونیک 27 اینچ XG270 / ViewSonic XG270ویوسونیک 27 اینچ مدل XG270مانیتور ویوسونیک 27 اینچ XG270QG / ViewSonic XG270QGویوسونیک 27 اینچ مدل XG270QG
ابعاد بدون پایه68 × 370 × 614 میلی‌متر68 × 370 × 614 میلی‌متر
وزن بدون پایه4.5 کیلوگرم4.7 کیلوگرم
ابعاد با پایه265 × 458.7 × 614 میلی‌متر265 × 458.7 × 614 میلی‌متر
وزن با پایه7.9 کیلوگرم7.7 کیلوگرم
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
دارد
قابلیت چرخش عمودی (Tilt)
دارد
دارد
قابلیت چرخش افقی (Swivel)
دارد
دارد
چرخش دورانی (Pivot)
ندارد
-
اندازه صفحه‌نمایش27 اینچ27 اینچ
نوع پنلIPSIPS
سازنده پنلAU OptronicsLG Display
عمق بیت پنل8 بیت10 بیت (8 بیت + FRC)
تعداد رنگ16 میلیون رنگ1 میلیارد رنگ
رزولوشن پنل1080 × 19201440 × 2560
نسبت تصویر16:916:9
اندازه رزولوشن پنلFHD / 1080pQHD / 1440p
درصد پوشش فضای sRGB98 درصد100 درصد
حداکثر روشنایی400 نیت350 نیت
کنتراست استاتیک1000 : 11000 : 1
کنتراست دینامیک120000000 : 1120000000 : 1
زاویه دید افقی178 درجه178 درجه
زاویه دید عمودی178 درجه178 درجه
حداکثر نرخ نوسازی تصویر240 هرتز165 هرتز
حداقل نرخ نوسازی تصویر48 هرتز20 هرتز
حداقل زمان پاسخ‌گویی1 میلی‌ثانیه1 میلی‌ثانیه
پوشش صفحه‌نمایشضد بازتاب نور - ماتضد بازتاب نور - مات
پخش سه‌بعدی
ندارد
ندارد
سایر قابلیت‌ها- فناوری Adaptive-Sync برای رندر بهتر پیکسل‌ها جهت جلوگیری از پارگی تصاویر - پشتیبانی از فناوری G-SYNC - انویدیا SuperClear IPS panel technology - 3-side borderless design - Elite RGB LED lights- پشتیبانی از فناوری G-SYNC انویدیا - IPS Nano Color - 3-side borderless design - ELITE Design Enhancements - Headphone Hook - Sight Shields - توکار Mouse Anchor - Elite RGB LED lights
درصد پوشش فضای Adobe RGB-90 درصد
درصد پوشش فضای DCI P3-98 درصد
بلندگو
دارد
دارد
توضیحات بلندگو2 بلندگو2 بلندگو
تعداد درگاه USB1 درگاه Type A نسخه USB 3.1 از نوع Downstream و شارژر 2 درگاه Type A نسخه USB 3.1 از نوع Downstream 1 درگاه Type B نسخه USB 3.1 از نوع Downstream2 درگاه Type A نسخه USB 3.1 از نوع Downstream 1 درگاه Type A نسخه USB 3.1 از نوع Downstream و شارژر 1 درگاه Type B نسخه USB 3.1 از نوع Upstream
درگاه DisplayPort1 درگاه DisplayPort 1.21 درگاه DisplayPort 1.2
تعداد درگاه HDMI2 درگاه HDMI 2.01 درگاه HDMI 1.4
خروجی صدای دیجیتال
ندارد
ندارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
ورودی 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
مصرف برق در حالت آماده به کار0.5 وات0.5 وات
حداکثر توان مصرفی90 وات90 وات
دمای کاری0 تا 40 درجه‌ سانتی‌گراد0 تا 40 درجه‌ سانتی‌گراد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دارد
اقلام همراه- کابل دیسپلی‌پورت - کابل USB 3.1 - کابل دیسپلی‌پورت - کابل USB 3.1
تاخیر ورودی-4 میلی‌ثانیه
ویوسونیک Elite Ally

با معرفی محصولات جدیدی از خانواده‌ی مانیتورهای ویوسونیک، هماهنگی نرم‌افزاری ELITE RGB با دو شریک تجاری اصلی نیز اعلام شد: Razer و Thermaltake. محصولات Razer Chroma و Thermaltake TT RGB Plus با استفاده از نرم‌افزار کنترلی ویوسونیک الایت، به ELITE RGB متصل می‌شوند. درنهایت کاربران می‌توانند انواع لوازم جانبی خود از برندهای مذکور را با مانیتورهای ویوسونیک الایت هماهنگ کنند. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای Chroma Workshop از ریزر و نرم‌افزار کنترل RGB از ترمال‌تیک، کنترل کاملی روی محیط RGB لوازم گیمینگ خود داشته باشند.

ویوسونیک محصولی به‌نام ELITE Ally در CES 2020 معرفی کرد که یک نمایشگر لمسی متصل به USB است. محصول مذکور به گیمرها امکان می‌دهد تا با سرعت بالایی به تنظیمات صفحه‌ی مانیتور خود همچون حالت بازی، هماهنگ‌سازی انطباقی، HDR، شدت نور، کنتراست، نورپردازی RGB و موارد دیگر دست‌رسی داشته باشند. کاربران با استفاده از این دستگاه می‌توانند بدون لمس کردن مانیتور یا بازکردن نرم‌افزار کنترل الایت، تنظیمات مورد نظر خود را تغییر دهند. درحال‌حاضر ELITE Ally به‌عنوان لوازم جانبی هماهنک با مانیتورهای گیمینگ ELITE عرضه می‌شود.

ویوسونیک Elite Ally
ویوسونیک Elite Ally
ویوسونیک Elite Ally
ویوسونیک Elite Ally

مانیتورهای XG270QG و XG270 اکنون در بازارهای جهانی برای فروش عرضه شده‌اند. XG270QC نیز از ماه مارس سال جاری به بازار راه خواهد یافت و مدل XG550 در فصل چهارم سال جاری عرضه می‌شود.

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال‌جی، مانیتور ایسوس، مانیتور سامسونگ و بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات