TCL نرخ های نوسازی متغیر را در برخی تلویزیون های قدیمی‌اش پیاده‌سازی می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
TCL از ارائه نرخ نوسازی متغیر برای تلویزیون‌های قدیمی‌اش خبر داد. همچنین، این شرکت چینی با THX برای ارائه حالت گیمینگ جدید همکاری می‌کند.
تبلیغات

TCL در نمایشگاه CES 2020 از انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای برخی تلویزیون‌های خود خبر داد که می‌تواند کارکرد آن‌ها را برای بازی و راه‌اندازی تجهیزات صوتی خانگی بهینه‌تر کند.

طی سال جاری، TCL ویژگی نرخ نوسازی متغیر را فعال می‌کند که باعث می‌شود نرخ فریم تلویزیون با آنچه توسط بازی درنظر گرفته شده است، همگام شود تا تجربه‌ای روان‌تر از بازی ارائه گردد. این به رورزرسانی برای انتشار در فصل بهار برنامه‌ریزی شده است و برای برخی از مدل‌های 2019 TCL Roku TV سری ۶ و دیگر مدل‌های بالارده ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. نرخ نوسازی متغیر که در نمایشگرهای گمینگ بسیار رایج است، چند سالی است که راه خود را به تلویزیون‌ها نیز باز کرده است؛ از این جهت، شاهد تلویزیون‌های گیمینگ با نرخ نوسازی بالا ازسوی شرکت‌های بزرگی همچون ال‌جی، سامسونگ، دل و انویدیا هستیم.

همچنین TCL از همکاری با THX باهدف ایجاد استانداردی جدید برای حالت گیمینگ خبر داد که آن را «حالت گیمینگ THX» می‌نامد. هنوز جزئیات دقیق این حالت و تفاوتش با حالت بازی در دیگر تلویزیون‌ها مشخص نشده است؛ بااین‌حال این غول چینی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود می‌گوید:

حالت گیمینگ THX زمان پاسخ سریع و بهینه‌ترین تجربه‌ی دیداری را ارئه می‌دهد و به بازی‌ها اجازه می‌دهد با رنگ‌هایی غنی، درخشان و با کنتراست بالا در رزولوشن 4K HDR مطابق آنچه سازندگان بازی‌ها در نظر داشته‌اند، اجرا شود.

TCL همچنین اعلام کرد که انتظار دارد برخی از مدل‌های ۲۰۱۹ تلویزیون Roku از HDMI eARC (بخشی از استاندارد HDMI 2.1) پشتیبانی کنند که باعث می‌شود مدیریت سیستم‌های سرگرمی آسان‌تر شود. با استفاده از HDMI eARC، اگر تلویزیون به ساندبار یا AV ازطریق HDMI وصل باشد، منبع صوتی با منبع تصویری (برای مثال پخش‌کننده‌ی Blu-ray)، تا زمانی‌که تلویزیون و منبع صوتی هر دو ازطریق HDMI 2.1 متصل باشند، همگام خواهد شد.

در آخر، TCL از انتشار قابلیت استفاده از دستیار صوتی ازطریق میکروفون‌های داخلی برای برخی مناطق خاص خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات