نیکون از لنز ۳۰-۱۴ میلی‌متری F/4 مخصوص مانت Z رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین لنز اولترا واید مخصوص مانت Z دوربین‌های نیکون، با قیمت ۱۳۰۰ دلار به‌زودی در دسترس خواهد بود.
تبلیغات

نیکون نیز فرصت به وجود آمده در نمایشگاه CES 2019 را غنیمت شمرده و جدید‌ترین محصول خود را معرفی کرد. غول ژاپنی دنیای دوربین‌های عکاسی، ساعاتی پیش از لنز اولترا واید ۳۰-۱۴ میلی‌متری F4 S رونمایی کرد که مخصوص مانت Z دوربین‌های فول‌فریم و بدون‌آینه‌ی این شرکت است. این لنز تنها ۴۸۵ گرم وزن داشته و امکان استفاده از فیلترهای پیچی ۸۲ میلی‌متری روی آن، در دسترس است.

لنز واید ۳۰-۱۴ میلی متری نیکون Nikon

لنز Nikkor Z 14-30 در مجموع از ۱۴ المان متشکل از ۴ نمونه‌ی غیرکروی و ۴ نمونه‌ی ED تشکیل شده است. پرداخت نانو کریستال نیکون نیز خبر از کیفیت بالای عدسی‌های این لنز می‌دهد تا کاربران شاهد جلوه‌هایی اعم از ایجاد روح سوژه‌ها یا شراره نوری نباشند. سطح فلوئورین به کار رفته در این لنز نیز تمیز کردن قطرات آب و اثر انگشت از بخش جلویی آن را بسیار ساده می‌کند. به ادعای مدیران نیکون، طراحی پیشرفته‌ی این لنز باعث شده است تا اثر Focus Breath یا تغییر فاصله‌ی کانونی براثر فوکوس، کاهش محسوسی نسبت به رقبای خود داشته باشد. لنز جدید نیکون همچنین برای عملیات فوکوس از موتور STM بهره می‌برد تا عملیات فوکوس در آرامی و با دقت بالا انجام گیرد.

لنز واید ۳۰-۱۴ میلی متری نیکون Nikon

همانند سایر لنز‌های مخصوص مانت Z، نمونه‌ی ۳۰-۱۴ میلی‌متری نیکون نیز دربرابر نفوذ گردو‌غبار و رطوبت مقاوم است. نیکون همچنین در این لنز حلقه‌ی کنترلی قابل سفارشی‌سازی تعبیه کرده است که کاربران می‌توانند از آن برای تغییر دستی فوکوس، جبران نوردهی یا کنترل دیافراگم بهره ببرند.

لنز واید ۳۰-۱۴ میلی متری نیکون Nikon

لنز Nikkor Z 14-30 میلی‌تری F4 S نیکون، از بهار سال آینده و با قیمت ۱۲۹۹ دلار در دسترس کاربران دوربین‌های سری Z این شرکت قرار خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات