هایسنس تلویزیون جدید ULED XD را با دو پنل معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
هایسنس در جریان کنفرانس خود در CES 2018 از تلویزیون جدید ULED XD با دو پنل و چند محصول دیگر رونمایی کرد.
تبلیغات

هایسنس عموما به تلویزیون‌هایش اقتصادی خود شناخته می‌شود حال این شرکت در ایده‌‌ای جدید تلویزیونی با دو پنل را به منظور ارتقای استانداردهای نمایشگرهای ال‌سی‌دی معرفی کرده است. هایسنس معتقد است که تکنولوژی‌های اختصاصی و تراشه‌های بهتر  و الگوریتم‌‌های پردازش تصویر در  ULED XD به روشنایی بالا و مشکی عمیق منجر شده است؛ دو پنل تلویزیون مذکور در جلوی نور پس‌زمینه‌ی LED قرار گرفته‌اند و هر کدام وظیفه‌ی خاصی را در این تلویزیون انجام می‌دهند.

ULED XD

پنل 4K و رنگی به عنوان پنل اصلی در جلوی پنل فول‌اچ‌دی سیاه‌وسفید قرار گرفته است و در پس هر دو این پنل‌ها نور پس‌زمینه جایگذاری شده است. کاربر در حقیقت ال‌ای‌دی کم‌نور شده و یک تصویر سیاه‌و‌سفید خواهد دید که نتیجه‌ی آن مشکی عمیق‌تر خواهد بود. هایسنس اطلاعات کاملی در مورد مشخصات فنی این تلویزیون ارائه نکرده است، اما طبق ادعای این شرکت ULED XD روشنایی حداکثری ۲۹۰۰ نیتی خواهد داشت و به لطف مشکی عمیق‌ ایجاد شده بیشترین گسترده‌ی دینامیکی در بین نمونه‌های ال‌سی‌دی را ارائه می‌دهد. هنوز برای قضاوت در مورد این فناوری زود است و باید تا زمان عرضه‌ی نخستین تلویزیون مجهز به آن صبر کرد اما هایسنس بار دیگر در جلب توجه رسانه‌ها به محصولاتش موفق عمل کرد. هنوز قیمتی برای این محصول توسط هایسنس اعلام نشده است.

ULED XD

ULED XD تنها محصول معرفی شده در جریان کنفرانس هایسنس نبود و این شرکت برای نمایش هرچه قدرتمند خود در بازار جهانی محصولات دیگری را نیز به لاس‌وگاس آورده بود. پروژکتور جدید هایسنس که با نام « TriChroma Laser TV» شناخته می‌شود قادر به نمایش تصویر 4K در دیواری با عرض ۱۲۰ اینچ است. این پروژکتور از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و روشنایی ۳۲۰۰ لومنی آن یک نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. پشتیبانی از الکسا آمازون و سیستم صوتی داخلی هارمن کاردن دیگر ویژگی‌‌های این محصول جدید هستند. TriChroma یکی از نخستین محصولات مجهز به VIDAA OS است. هاینسنس همچنین در CES 2019 تلویزیون‌های جدید خود در رده‌های مختلف را معرفی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات