کوالکام: ۳۰ دستگاه مبتنی بر 5G در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در جریان CES 2019 از عرضه‌ی بیش از ۳۰ دستگاه مبتنی بر 5G در سال پیش روی خبر می‌دهد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۸ با معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، مودم 5G آن و آنتن‌های موردنیاز این فناوری به پایان رسید و حالا در روزهای نخستین سال ۲۰۱۹، کوالکام امسال را سال 5G می‌داند. کوالکام دقایقی پیش اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۰ دستگاه مبتنی بر 5G که بیشتر آن‌ها گوشی موبایل هستند به بازار عرضه خواهند شد. طبق اعلام کوالکام این شرکت تقریبا تمام قراردادهای تراشه‌ی مربوط به توسعه‌ی 5G در سال ۲۰۱۹ را با موفقیت امضا کرده است. شایان ذکر است که اینتل نیز یکی دیگر از فعالان ساخت مودم‌های 5G است که اخیرا در کنفرانس خود نیز از تلاش‌های خود برای توسعه‌ی این فناوری سخن گفته است.

در جریان رویداد کوالکام برای معرفی 5G در دسامبر ۲۰۱۸، ورایزون و AT&T اعلام کردند که هر دو به دنبال عرضه‌ی گوشی‌های سامسونگ مبتنی بر شبکه 5G در سال ۲۰۱۹ خواهد بود؛ این دستگاه‌ها از مودم‌های کوالکام استفاده خواهند کرد. با وجود اینکه سامسونگ مودم 5G اختصاصی خود را توسعه داده است اما به نظر می‌رسد تراشه و سخت‌افزار آنتن کوالکام تناسب بیشتری با توسعه‌ی این شبکه (منظور millimeter wave است) در ایالات متحده‌ آمریکا دارد؛ بنابراین سامسونگ حداقل در برخی از گوشی‌های خود در بازار آمریکا از مودم‌های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

Sprint به عنوان بازیگر دیگر این عرصه، از عرضه‌ی یک گوشی 5G سامسونگ با طیف موج رادیویی ۲.۵ گیگاهرتزی خبر داد و T-Mobile نیز ظاهرا از پلتفرم 5G اینتل در یک گوشی ۶۰۰ مگاهرتزی بهره خواهد برد. کریستیانو آمون در اواخر سال ۲۰۱۸ یک نمونه‌ی اولیه از گوشی 5G را به جهانیان نشان داد و مودم اسنپدراگون X50 را در قالب یک موتو ماد برای موتو زد ۳ معرفی شد. آمون در رویداد CES امسال نمونه‌ی کامل شده‌ای از یک گوشی 5G را برای نمایش به روی سن نیاورد و کنفرانس روی راهکارهای ارتباطی سلولار خودروها تمرکز داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات