نگاه نزدیک به لپ‌ تاپ MateBook 13 و تبلت MediaPad M5 Lite هواوی

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پس از تجربه‌ی موفق MateBook X، هواوی این‌بار لپ‌تاپ و تبلت جدیدی را در CES 2019 معرفی کرد.
تبلیغات

هواوی در نمایشگاه 2019 CES، هیچ موبایلی معرفی نکرد؛ اما درعوض، لپ‌تاپ MateBook 13 و تبلت MediaPad M5 Lite را معرفی کرد. هر دو دستگاه در نوامبر و سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی شدند؛ ولی در CES 2019، برای اولین‌بار در ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی می‌شوند.

نگاه نزدیک به میت‌بوک ۱۳ هواوی

پس از تولید و عرضه ی موفق MateBook X، هواوی این‌‌بار با طراحی جدیدتر و سخت‌افزار قوی‌تری به‌میدان آمده است. میت‌بوک ۱۳ اینچی هواوی اندازه‌ای کوچک‌تر از  MateBook X چهارده اینچی و MateBook D پانزده اینچی دارد و با وزن ایده‌آل ۱.۲۸ کیلوگرمی می‌تواند گزینه‌ای مناسب در بین لپ‌تاپ‌های مسافرتی باشد. هواوی ادعا کرده نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ‌تاپ ۸۸ درصد است.

Matebook 13

نسخه‌ی مخصوص ایالات متحده‌ی آمریکا این لپ‌تاپ قابلیت صفحه‌نمایش لمسی دارد؛ در‌حالی‌که نسخه‌ی چین، از این قابلیت بی‌بهره است. ساخت این لپ‌تاپ چشمگیر، دقیقا همان چیزی است که انتظار داریم: بدنه‌ای از جنس آلومینیوم همراه‌با لبه‌هایی که با استفاده از تکنیک برش الماس صیقل داده شده‌اند. رنگ‌آمیزی بدنه نیز طی فرایند پیشرفته‌ای با عنوان Sandblasting انجام شده است.

MateBook 13 با نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ و با نسبت تصویر بی‌نظیر ۳:۲ عرضه شده‌ است. مهم‌تر از آن، نمایشگر فضای رنگی کامل sRGB را پوشش می‌دهد و نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ و روشنایی 300 cd/mرا دارد. این مشخصات هیجان‌انگیز می‌نماید.

Matebook 13

مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی Core i5-8265U Whiskey Lake-U و پردازنده‌ی گرافیکی UHD Graphics 620 اینتل و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD عرضه شده است. این درحالی است که مدل گران‌قیمت‌تر به پردازنده‌ی Core i7-8565U اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX150 انویدیا، 2 گیگابایت GDDR5 VRAM و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD مجهز شده‌ است.

به‌لطف سیستم خنک‌کننده‌ی Huawei Shark Fin 2.0، این شرکت توانسته عملکرد درخورتوجهی از خود در این عرصه نشان دهد. فن‌های این سیستم می‌توانند تا ۸۰۰۰ rpm بچرخند و درنتیجه، ۲۵درصد هوای بیشتری درمقایسه‌با حالت عادی به داخل سیستم هدایت کنند.

این لپ‌تاپ فقط از دو درگاه USB-C و یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌کند. اطلاع دقیقی از سرعت درگاه‌های USB-C‌ دردست نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود سرعت این درگاه‌ها حداقل ۱۰ مگابیت‌برثانیه باشد.

باتری این لپ‌تاپ تا ۴۱.۷ وات انرژی الکتریکی ذخیره می‌کند که براساس گفته‌های هواوی می‌توان ۱۰ ساعت مداوم به تماشای فیلم با کیفیت فول‌اچ‌دی نشست. باتری این لپ‌تاپ از قابلیت شارژ سریع نیز بهره‌مند است.

ضخامت بدنه‌ی این لپ‌تاپ ۱۵ میلی‌متر است که اندکی از مک‌بوک ایر جدید اپل نازک‌تر است. البته Matebook 13 اندکی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از MateBook X 13 است. همچنین، MateBook 13 درمقایسه‌با MateBook X pro قطعا از بلندگوهای ضعیف‌تر و با تعداد کمتری استفاده می‌کند.

Matebook 13

قابلیت جذاب دیگر این لپ‌تاپ دکمه‌ی پاور آن است که همزمان به‌عنوان اسکنر اثرانگشت عمل می‌کند. همچنین با‌توجه‌به نگرانی‌های امنیتی اخیر درباره‌ی محصولات هواوی، این شرکت تصمیم گرفته از تراشه‌های شخص ثالث برای ذخیره‌سازی اطلاعات بیومتریک استفاده کند.

این محصول در اواخر ژانویه (اواسط بهمن) در ایالات متحده‌ی آمریکا و اندکی بعد در اروپا عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ ۹۹۹ دلار و مدل گران‌قیمت‌تر با سخت‌افزار قوی‌تر ۱۲۹۹ دلار است.

نگاه نزدیک به مدیاپد M5 هواوی

این تبلت از پردازنده‌ی کرین ۶۵۹ و ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است و تا ۲۵۶ گیگابایت نیز از حافظه‌ی جانبی پشتیبانی می‌کند. MediaPad M5 Lite از نمایشگر ۱۰.۱ اینچی استفاده می‌کند که نسبت تصویری آن 16:10 و رزولوشنش معادل ۱۹۸۰ در ۱۰۸۰ است. این تبلت با اندروید اوریو 8.1 عرضه می‌شود.

MediaPad M5 Lite

M5 Lite به باتری بزرگ ۷۵۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده که از درگاه USB-C شارژ می‌شود. همچنین، این تبلت از بلندگوهای هارمان کاردن (Harman Kardon) استفاده می‌کند که تجربه‌ی لذت‌بخش مولتی‌مدیا را برای کاربر مهیا خواهند کرد. قلم استایلوس M-Pen نیز دیگر نکته‌ی جذاب این تبلت است.

MediaPad M5 Lite

دیدگاه شما درباره‌ی محصولات جدید هواوی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات