وسترن دیجیتال از دو حافظه SSD اکسترنال مختص عکاسان و پهپاد‌ها رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وسترن دیجیتال دو حافظه‌ی SSD‌ خارجی در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرده است که قابلیت‌های جذابی برای عکاسان به همراه دارند.
تبلیغات

در کنار رونمایی سن‌دیسک از کوچک‌ترین حافظه‌ی فلش یک ترابایتی، وسترن دیجیتال از دو حافظه‌ی SSD مختص عکاسان و کاربران پهپاد‌ها در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. در حالی که حافظه‌ی فلش USB نوع C سن‌دیسک قابلیت حمل بسیار بالا در کنار دوام عالی را به همراه دارد، حافظه‌های خارجی SSD جدید وسترن دیجیتال با قابلیت‌های متنوع خود اعم از وای‌فای داخلی و درگاره کارت حافظه‌ی SD، گزینه‌ی بسیار کاربردی برای عکاسان به شمار می‌رود.

سن‌دیسک اسکتریم SSD

حافظه ssd اکسترنال سن دیسک

حافظه‌ی SSD اکستریم پرتابل سن‌دیسک، به واسطه‌ی ابعاد کوچک و وزن ۷۹ گرمی بسیار سبک خود، قابلیت حمل بالایی را به همراه دارد. این حافظه هم‌چنین به لطف بهره‌گیری از استاندارد IP55 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود. وسترن دیجیتال هم‌چنین با قرار دادن این حافظه‌ی خارجی درون قاب محافظ، امکان فعالیت آن در دما ۰ تا ۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد را فراهم کرده است.

حافظه‌ی Extreme Portable SSD سن‌دیسک، به رابط نسل دوم یو‌اس‌بی ۳.۱ مجهز شده است؛ بدین ترتیب توانایی سرعت خواندن تا ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. سن‌دیسک برای نسخه‌ی ۲۵۰ گیگابایتی این حافظه‌ی خارجی برچسب قیمتی ۱۰۰ دلار، برای نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایت قیمت ۱۷۰ دلار، مدل ۱ ترابایتی با قیمت ۳۵۰ دلار و در نهایت برای نمونه‌ی ۲ ترابایتی قیمت ۷۰۰ دلار را تعیین کرده است.

وسترن دیجیتال مای‌پسپورت بی‌سیم

حافظه ssd اکسترنال وسترن دیجیتال

وسترن‌دیجیتال در کنار معرفی چند حافظه با برند سن‌دیسک، حافظه‌ی SSD خارجی خود را نیز در جریان نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. حافظه‌ی خارجی جدید وسترن دیجیتال، امکان دسترسی به محتوای داخلی خود از طریق ارتباط بی‌سیم 802.11ac را برای کاربران فراهم می‌کند. اتصال بی‌سیم به این حافظه‌ی ذخیره‌سازی از طریق اپلیکیشن موبایل My Cloud در کنار برخی اپلیکیشن‌های دیگر مانند LumaFusion و FiLMiC Pro ممکن است.

در کنار قابلیت بی‌سیم، حافظه‌ی SSD خارجی وسترن دیجیتال از درگاه کارت حافظه‌ی SD بهره می‌برد تا کاربران بلافاصله قادر به کپی محتوای خود روی این حافظه و بدون نیاز به کامپیوتر را تا سرعت ۶۵ مگابایت بر ثانیه داشته باشند. برای انواع دیگر کارت حافظه نیز امکان اتصال آن‌ها از طریق آداپتور به این حافظه نیز در دسترس است. هم‌چنین به لطف استفاده از USB 3.0، امکان انتقال اطلاعات تا سرعت ۳۹۰ مگابایت بر ثانیه از این حافظه به کامپیوتر نیز فراهم است.

به دلیل تجهیز به چیپ وایرلس، وسترن دیجیتال یک باتری ۶۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در قاب این حافظه‌ی SSD تعبیه کرده است تا امکان استفاده‌ی بیسیم از حافظه به مدت ۱۰ ساعت در دسترس باشد. هم‌چنین در صورت لزوم کاربران می‌توانند از باتری‌ این حافظه‌ی SSD ‌برای شارژ دستگاه‌های دیجیتال خود استفاده کنند.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی My Passport Wireless در نسخه‌ی ۲۵۰ گیگابایتی با قیمت ۲۳۰ دلار، نمونه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی با قیمت ۳۰۰ دلار و برای نسخه‌های یک و دو ترابایتی به ترتیب با قیمت ۵۰۰ و ۸۰۰ دلار از ماه آینده به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات