کوالکام سیستم روی چیپ اختصاصی بلوتوث خود را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
کوالکام در کنفرانس CES خود از سیستم روی چیپ اختصاصی خود برای دستگاه‌های بلوتوث رونمایی کرد.
تبلیغات

هدفون‌های بلوتوث روز به روز در حال فراگیر شدن هستند و کوالکام نیز با تکنولوژی‌های خود نقش پررنگی در بهبود کیفیت صدای این دستگاه‌ها داشته است. در همین راستا صبح امروز سیستم روی چیپ جدید کوالکام با نام سری QCC5100 برای ایجاد یک بهبود بزرگ دیگر در هدفون‌های بی‌سیم رونمایی شد. این مجموعه از تراشه‌ها قرار است ویژگی‌هایی را که پیش از این تنها در هدفون‌های بزرگ‌تر در دسترس بودند به هدفون‌های بی‌سیم بیاورند. این سیستم روی چیپ مصرف بهینه‌تری نسبت به راهکارهای کنونی دارد.

سیستم روی چیپ جدید کوالکام از لغو نویز فعال هیبریدی نیز پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین به‌صورت اختصاصی از دستیارهای صوتی مانند الکسا و گوگل پشتیبانی می‌کند. به ادعای کوالکام این سیستم روی چیپ جدید باعث کاهش ۶۵ درصدی مصرف انرژی در تماس صوتی و استریم موسیقی نسبت به تراشه‌ی پیشین می‌شود.

این پلتفرم از ویژگی‌های پیشرفته‌ی کوالکام مثل TrueWireless Stereo، aptX HD و لغو نویز هیبریدی پشتیبانی می‌کند. سیستم روی چیپ جدید کوالکام با چهار هسته و معماری دوگانه‌ی پردازنده‌ی سیگنال، تأثیر زیادی روی عملکرد و مصرف بهینه‌ی دستگاه‌های بلوتوث پخش صدا خواهد داشت. این سیستم روی چیپ جدید از نسخه‌ی پنجم بلوتوث با نرخ انتقال اطلاعات ۲ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات