نیکون از لنز ۴۰۰-۱۸۰ میلی‌متری با قیمت ۱۲,۳۹۹ دلار رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لنز جدید ۴۰۰-۱۸۰ نیکون را می‌توان آرزوی عکاسان سبک عکاسی تله‌فوتو نامید.
تبلیغات

در صورتی که به عکاسی از طبیعت و سوژه‌های دور می‌پردازید، نیکون لنزی جدید و البته بسیار گران برای این کاربری معرفی کرده است. این شرکت مطرح ژاپنی دنیای عکاسی ساعاتی پیش از لنز جدید ۴۰۰-۱۸۰ میلی‌متری F4 مخصوص دوربین‌های فول‌فریم رونمایی کرد. یکی از نکات جالب توجه در رابطه با این لنز، تجهیز آن به مبدل تله‌کانورتر ۱.۴ است که فاصله‌ی کانونی لنز را به ۵۶۰-۲۵۲ میلی‌متری می‌رساند. در صورتی که از این لنز ۱۲ هزار دلاری نیکون روی دوربین‌های APS-C بهره ببرید، به فاصله‌ی کانونی ۸۴-۳۷۸ میلی‌متری دست خواهید یافت. 

لنز ۴۰۰-۱۸۰ نیکون nikon

لنز تله‌ی جدید نیکون از یک المان فلوریت (فلورید کلسیوم) و هشت المان با پراکندگی بسیار اندک در کنار پوشش نانو کریستال فلورین بهره می‌برد. ۹ تیغه‌ی مدور دیافراگم، سیستم حذف لرزش‌های مؤثر تا چهار استاپ و حداقل فاصله‌ی فوکوس ۲ متر از دیگر مشخصات لنز جدید نیکون هستند. همانطور که انتظار می‌رفت، این لنز منیزیمی و ۳.۵ کیلوگرمی، در برابر آب‌و‌هوای نامساعد مقاوم است. 

لنز ۴۰۰-۱۸۰ نیکون nikon

در صورتی که لنز ۴۰۰-۱۸۰ میلی‌متری نیکون را به دوربینی با ۱۵۳ نقطه‌ی فوکوس متصل کنید (D5، D500 و D850) ردیف بیرونی نقاط فوکوس برای پوشش بهتر به انواع متقاطع تبدیل می‌شوند. البته این قابلیت پس از بروزرسانی فرم‌ور دوربین‌های مذکور در دسترس خواهد بود.

لنز تله AF-S Nikkor 180-400mm F4E TC1.4 FL ED VR از ماه مارس (اسفندماه) با قیمت ۱۲,۳۹۹ دلار در دسترس خریداران خواهد بود.

لنز ۴۰۰-۱۸۰ نیکون nikon

نظر شما در رابطه با لنز جدید نیکون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات