نانولیف دیوارهای شما را با نورهای رنگی می‌پوشاند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
پنل‌های نوری رنگی نانولیف، عامل تغییر استراتژی این شرکت هستند. حالا این شرکت در نمایشگاه CES 2018 بهترین‌های خود را در مورد این ایده ارائه کرده است.
تبلیغات

 نانولیف کار خود را به‌عنوان یک استارتاپ کوچک نورپردازی LED با فروش لامپ‌های عجیب و هوشمند آغاز کرد؛ اما این لامپ‌ها جای خود را به پنل‌های نوری Aurora با رنگ‌های متغیر داده‌اند. می‌توانید این پنل‌ها را در ترکیب‌ دلخواه خود وصل کنید و به دیوار بچسبانید، سپس از نمایش نور و تغییر رنگ‌ها لذت ببرید؛ همین‌طور آن را با Alexa، Siri و Google Asistant و حتی موسیقی خود هماهنگ کنید.

نانولیف مدعی است پنل‌های نوری و رنگی متغیر که با نام تجاری Nanoleaf عرضه می‌شوند، یکی از پرفروش‌ترین کالاهای سال ۲۰۱۷ بودند که در خرده‌فروشی موزه‌ی هنر مدرن و فقط در چند ساعت در بلک فرایدی به فروش رفتند. به گفته‌ی گیمی چو، مؤسس نانولیف و مدیراجرایی آن،پس از یک سال فروش در بازار، ۷۵ درصد از درآمد نانولیف از فروش این پنل‌های نوری به دست می‌آید. با این حال، رقبایی مثل Lifx هم توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند و پنل‌های نوری رنگی خود را عرضه می‌کنند.

تصویر ۱

دیوار LED با رنگ‌های متغیر و فعال‌سازی صوتی، بخش‌های مختلف اتاق را به هم وصل می‌کند

حالا نانولیف در CES 2018 قصد دارد تلاش خود را در راستای این ایده افزایش دهد و این به معنی عرضه‌ی پنل‌های بیشتر است. نانولیف یک مدل جدید مربعی از پنل‌های نوری خود را معرفی کرده و درحالی‌که  قیمت‌ و حتی نام رسمی محصول کاملا مشخص است، این احتمال وجود دارد که امکانات و پیشرفت‌های این مدل بیشتر باشند.

هر پنل مستقل لمسی خواهد بود و امکان خاموش و روشن کردن، کم یا زیاد کردن نور یا تغییر رنگ را با لمس فراهم می‌کند. این مدل مجهز به یک میکروفون هماهنگ با موسیقی و حسگر حرکتی است که امکان نورپردازی را با راه رفتن در کنار آن فراهم می‌کند. به گفته‌ی چو، برنامه‌ی نانولیف، توسعه‌ی نرم‌افزار برای پنل‌ها و توسعه‌دهندگان خارجی است؛ روشی که منجر به فناوری‌هایی مثل اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌شود؛ برای مثال این اپلیکیشن‌ها می‌توانند یک طوفان یا آتش‌سوزی را روی پنل‌ها شبیه‌سازی کنند.

بزرگترین ارتقاء این پنل‌ها، مقیاس‌پذیری آن‌ها است. قبلا می‌توانستید ۳۰ پنل مثلثی را به یک ایستگاه پایه وصل کنید. با پنل‌های جدید مربعی، این تعداد به هزار پنل رسیده است؛ البته بنا به گفته‌ی نانولیف، برای حفظ روشنایی بهینه، برای هر ۶۰ پنل به یک تقویت‌کننده‌ی توان نیاز خواهید داشت.

این یعنی می‌توانید کل دیوار خود را با این پنل‌ها بپوشانید. سؤال اینجا است که این تنظیمات عظیم چقدر هزینه در بر خواهد داشت، به گفته‌ی چو، طرح او به گونه‌ای است که پنل‌های مربعی تا حد ممکن مقرونبه‌صرفه باشند.

این مدل مجهز به یک میکروفون هماهنگ با موسیقی و حسگر حرکتی است که امکان نورپردازی را با راه رفتن در کنار آن فراهم می‌کند

یکی از دیگر سخنگویان نانولیف اضافه کرد هدف آن‌ها ساخت محصولی جدید است که دسترسی آن مثل محصول اولیه باشد. بسته‌ی ۹ پنلی اولیه همراه با ایستگاه پایه (Base station) و ماژول ریتم سینک موسیقی به قیمت ۲۳۰ دلار به فروش می‌رسد. ایده‌ی تطبیق قیمت و اضافه کردن کنترل‌های لمسی و افزایش کارایی بسیار بلندپروازانه است؛ اما اگر نانولیف بتواند به این هدف نزدیک هم بشود، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مکان‌های بزرگ‌تر برای این پنل‌ها می‌توانند کلوب‌های شبانه و سالن‌های کنسرت باشند. نانولیف در حال همکاری با Rebel، یک کلوب شبانه‌ی محبوب در تورنتو است. نصب ریتم تا انتهای ماه جاری انجام خواهد شد و این کلوب به‌عنوان یک واسطه‌ی طولانی‌مدت برای نمایش محصولات جدید و تازه‌ی این شرکت عمل خواهد کرد. به گفته‌ی سخنگوی نانولیف، انواع فضاها پتانسیل بزرگی برای آن‌ها خواهند بود.

یک ریموت جدید

یکی دیگر از فناوری‌های جدید نانولیف در CES 2018: یک کنترل دوازده وجهی برای نورهای نانولیف است. نانولیف قبل از ارائه‌ی پنل‌های نوری به بازار، این کنترل را معرفی می‌کند؛ اما عرضه‌ی نهایی آن، بهار امسال با قیمت ۵۰ دلار خواهد بود.

تصویر ۲

ایده‌ی این کنترل حداقل از نظر تئوری بسیار ساده است، هر وجه دارای نماهای نورپردازی و پالت‌های رنگی مختلف است. برای فعال‌سازی هر نما، وجه مورد نظر را به سمت بالا قرار دهید. البته شاید مردم نتوانند به راحتی به خاطر بسپارند که هر وجه چه نمایی دارد و این احتمال وجود دارد که کودکان هم با این کنترل بازی کنند.

این کنترل با HomeKit اپل سازگار است، HomeKit یک مجموعه از پروتکل‌های خانه‌ی هوشمند مبتنی بر iOS است که امکان کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند را در اپلیکیشن آیفون شما فراهم می‌کند. با HomeKit می‌توانید نماهای مختلفی ایجاد کنید که دستگاه‌های مختلف را راه‌اندازی می‌کنند. برای مثال نمای صبح بخیر چراغ‌ها را روشن می‌کند، دمای ترموستات را بالا می‌برد و پرده‌ها را کنار می‌زند. همچنین می‌توانید نماهایی را به کنترل نانولیف تخصیص دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات