ال‌ جی لپ‌تاپ‌ Gram را با پردازنده نسل هشتم اینتل و تاندربولت ۳ به‌روز کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Gram را با پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل و پورت تاندربولت ۳ معرفی کرد.
تبلیغات

چنانچه طی ماه‌های اخیر زومیت را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که اینتل مدتی پیش، نسل هشتم پردازنده‌های سری Core را معرفی کرد؛ از این رو شرکت‌های مختلف، فرصت را در نمایشگاه CES امسال مغتنم می‌شمارند و نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی محصولات خود را با این پردازنده‌ها معرفی می‌کنند. در این بین ال‌جی نیز ساعاتی پیش، نسل جدید لپ‌تاپ ۱۵ اینچی و بالارده‌ی Gram را با مدل 15Z980، پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل و طراحی بهتر رونمایی کرد.

ال‌جی اطلاعات چندانی در رابطه با محصول جدید منتشر نکرده است؛ اما با توجه به تصاویر می‌توان مشاهده کرد که این لپ‌تاپ، با حفظ زبان طراحی مدل پیشین، تغییراتی تجربه کرده است. نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ گرم از آلیا‌ژ نانوکربن منیزیم ساخته شده؛ آلیاژی که گواهی MIL-STD 810G را جهت مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت، برای لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها به ارمغان آورده است. همچنین، وب‌کم لپ‌تاپ که در موقعیت نامناسب پایین نمایشگر قرار گرفته بود، در نسل جدید به حاشیه‌ی بالای نمایشگر تغییر مکان داده است.

نسل جدید لپ‌تاپ گرم همانند گذشته، وزنی معادل ۱.۱ کیلوگرم دارد که برای محصولی با نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی، عدد خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و حمل آن را بسیار ساده‌تر می‌کند. به‌ لطف بهر‌ه‌گیری از تراشه‌های نسل هشتم بهینه‌ و چهارهسته‌ای اینتل،‌ لپ‌تاپ جدید ال‌جی، اکنون عملکرد بسیار خوبی در کنار مصرف انرژی بهینه‌، ارائه می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که طبق ادعای کره‌ای‌ها، عمر باتری آن، حدود ۱۹ ساعت خواهد بود.

ال‌جی موفق به اضافه‌ کردن یک درگاه SSD دوم نیز برای لپ‌تاپ جدید گرم شده است. در حال حاضر جزئیاتی در خصوص حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی این محصول در دسترس نیست؛ اما ال‌جی مدعی است که حافظه‌ی کُند به‌کاررفته در نسل گذشته، با نمونه‌های PCIe سریع‌تری جایگزین شده‌ و این موضوع می‌تواند عملکرد لپ‌تاپ را به‌میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در نهایت باید به تغییر مثبت دیگر این لپ‌تاپ نسبت به نسل گذشته در زمینه‌ی پورت‌ها اشاره کرد. نسل جدید لپ‌تاپ کره‌ای‌ها برخلاف مدل پیشین که تنها به پورت‌های USB-C 3.1 محدود شده بود، از پورت تاندربولت ۳ نیز بهره می‌برد که این موضوع بر قابلیت اتکای لپ‌تاپ جدید ال‌جی می‌افزاید. در حال حاضر کره‌ای‌ها اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ گرم 15Z980 ارائه نداده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات