آمبرلا پردازنده‌های ویژن را برای خودروهای خودران و پهپاد رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
آمبرلا در جریان CES 2018 دو پردازنده‌ی جدید CV1 و CV22 را برای محصولات خودران معرفی کرد.
تبلیغات

آمبرلا یکی از شرکت‌های فعال در بخش تولید تراشه‌های مرتبط با پردازش تصویر و فشرده‌سازی ویدئو است که در سال گذشته و در بازه‌ی سه‌ماهه، درآمدی بالغ بر ۹۰ میلیون دلار کسب کرد. حال این شرکت با دو تراشه‌ی جدید برای پردازش تصویر سطح بالا به CES 2018 آمده است. این شرکت در سال‌ گذشته پروژه‌هایی را به سرانجام رسانده‌ است که شرکت‌های بزرگ‌تر قادر به انجام آن نبوده‌اند؛ برای مثال می‌توان به تولید تراشه‌های بسیار کم‌مصرف و سطح بالای پردازش تصویر اشاره کرد.

تراشه‌های تولیدشده توسط آمبرلا بر مبنای معماری CVflow ساخته می‌شوند که برای الگوریتم‌های پردازش تصویر مانند پردازش استریو و شبکه‌ی عصبی عمیق بهینه‌سازی شده است. بر خلاف تراشه‌های پردازش دیجیتال سیگنال و واحدهای پردازش گرافیکی، CVflow برای ارائه‌ی عملکرد در سطوح بالاتر در هر هسته طراحی شده است. حرکت به سمت بینایی کامپیوتری یا Computer Vision توسط این شرکت به دلیل اشباع دنیای تراشه‌های پردازش تصویر معمولی و تراشه‌های فشرده‌سازی اعلام شده است.

تراشه‌ی CV1 قادر به انجام پردازش‌های بینایی کامپیوتری با رزولوشن 4K یا ۸ مگاپیکسل است؛ این مسئله تشخیص تصویر از فاصله‌ی دورتر را به دنبال دارد. این تراشه قادر به پردازش‌ در نور کم و پردازش تصاویر با رنج دینامیکی بالا است؛ به این معنی که تصاویر در فضاهای تاریک و سایه‌ها قابل پردازش خواهند بود. CV1 و CV22 قرار است در خودروهای اوا (EVA) با دوربین‌های چندگانه‌ی پیشرفته به کار گرفته شوند. این تراشه‌ها قادر به تشخیص عابر پیاده، چراغ‌های راهنمایی، راه‌های فرعی و مواردی از این دست خواهند بود.

تراشه‌ی CV22 یک سیستم روی چیپ کامل محسوب می‌شود که تمام پردازش‌های پردازش تصویر و انکود کردن ویدئو را به‌تنهایی انجام می‌دهد. از این تراشه می‌توان در امنیت هوشمند، خودروها، پهپادها و دوربین‌های پوشیدنی استفاده کرد. این تراشه قادر به پردازش‌های بینایی استریو نیست؛ با این حال می‌توان از آن در ابزار کوچک‌تر مانند دوربین‌های امنیتی و پهپادها استفاده کرد. این تراشه همچنین قادر به انکود کردن ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. شایان ذکر است که این تراشه از پردازنده‌های دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای بهره می‌برد.

CV22 را می‌توان در آینه‌های الکترونیکی یا لنزهای فیش‌آی و حتی دوربین‌های دوگانه به کار بست. مسئولین آمبرلا در تلاش‌ هستند تا ابزار گران‌‌قیمت پردازش بینایی را به ابزاری با قیمت معقول مبدل سازند. رقبای اصلی آمبرلا در این عرضه کوالکام، اینتل و انویدیا هستند؛ با این حال طبق ادعای مسئولان این شرکت، آمبرلا روی محصولات با قیمت مناسب و بهینه از نظر قدرت سرمایه‌گذاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات