فناوری یافتن اشیاء به ایرفون بوز اضافه شد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تابه‌حال هدفون، کیف یا دیگر اشیاء شخصی خود را گم کرده‌اید؟ کمپانی تایل با همکاری شرکت‌های مختلف از جمله بوز (Bose) در تلاش است تا اشیاء گم‌شده را به‌راحتی بیابید.
تبلیغات

کمپانی آمریکایی بوز (Bose) یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان فعال در حوزه تجهیزات مرتبط با صدا است. این کمپانی در نمایشگاه CES 2018 که در لاس‌و‌گاس در حال برگزاری است، از ایرفون دور گردنی خود با فناوری Tile رونمایی کرده است. پلتفرم تایل اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و هدف آن اضافه کردن ردیاب بلوتوث به ابزارهای مختلف از کوله‌پشتی تا کالاهای الکترونیکی است. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن تایل تمام ابزارهای سازگار با این فناوری را در اپلیکیشن ردیابی کنید و اگر یکی از آن‌ها را گم کردید یا فراموش کردید کجا گذاشته‌اید، آن را بیابید. 

روش یافتن محصول گم‌شده به این صورت است که محصول زنگ هشدار پخش می‌کند یا از طریق شبکه‌ی کاربران تایل، محل دقیق محصول گم‌شده مشخص می‌شود. 

 کمپانی بوز نیز تصمیم گرفته است هدفون SoundSport Wireless و QuietControl 30 را به فناوری Tile مجهز کند. نسخه‌ی جدید این هدفون‌ها قرار است در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار شود؛ اما هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است. 

جالب است بدانید که سامسونت، تولیدکننده‌ی بزرگ انواع کیف و چمدان هم به استفاده از فناوری Tile اقدام کرده و قرار است چمدان‌های سامسونت اواخر امسال وارد پلتفرم تایل شوند. 

همچنین تایل برای آنکه شبکه‌ی خود را گسترش دهد، با اماکن عمومی مانند مراکز خرید، فرودگاه و ... در حال تعامل است تا شبکه‌های اختصاصی خود را در این اماکن ایجاد کند و اگر وسیله‌ی مجهز به فناوری تایل در یکی از این اماکن جا بماند، کاربر بتواند آن را ردیابی کند. با گسترش شبکه تایل و حمایت تولیدکنندگان محصولات مختلف، در آینده‌ی نزدیک به‌راحتی قادر خواهید بود محصول گم‌شده‌ی خود را ردیابی کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات