با Speak Plus، دش‌کم را به همراه الکسا به خودرو خود بیاورید

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
محصول جدید شرکت گارمین با نام Speak Plus، قابلیت ضبط ویدیو از سفر به همراه دریافت دستورات صوتی را به خودرو اضافه می‌کند.
تبلیغات

امسال در CES 2018 شاهد انواع و اقسام ابزارها برای خودروها هستیم که همگی تلاش می‌کنند خودروها را هوشمند کنند. یکی از این ابزارها Speak Plus محصول جدید شرکت نام‌آشنای گارمین است. این ابزار که در واقع یک دش‌کم (دوربین ضبط تصاویر مقابل خودرو) هوشمند است، امکان دسترسی به دستیار هوشمند الکسا را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با این دش‌کم، تمام امکانات دستیار صوتی الکسا در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و از طریق دستورات صوتی می‌تواند اخبار مورد نظر خود را بشنود، قرار ملاقات‌های خود را مرور کند، گزارش آب و هوا را بگیرد، روی نقشه مقصد مورد نظر خود را مسیریابی کند یا پاسخ سؤالات خود را از اطلاعات موجود در وب بیابد. 

از آنجایی که این ابزار قابلیت‌های دش‌کم‌های رایج بازار را دارد، از طریق آن می‌توانید مسیر سفر خود را در قالب ویدیو ضبط کنید یا در صورت بروز تصادف یا سانحه، ویدیو مربوط به آن را استخراج و ذخیره کنید. 

گارمین امکانات دیگری نیز به این دش‌کم هوشمند اضافه کرده است؛ مثلا اگر فاصله‌ی قانونی با خودروی مقابل خود را رعایت نکنید و بیش از حد به آن نزدیک شوید، به شما هشدار می‌دهد یا اگر از بین خطوط جاده خارج شوید شما را مطلع می‌کند. 

دش‌کم هوشمند Speak Plus به گوشی موبایل شما متصل می‌شود تا به اینترنت دسترسی پیدا کنید. اتصال به پخش‌کننده‌ی خودرو نیز از طریق کابل Aux یا اتصال بی‌سیم بلوتوث امکان‌پذیر است تا بتوانید موسیقی مورد نظر خود را از طریق دستیار صوتی الکسا در خودرو پخش کنید. 

بدون شک اضافه شدن این امکانات به دش‌کم باعث می‌شود قیمت آن بالاتر از دش‌کم‌های رایج بازار باشد. این محصول قرار است از همین ماه با قیمت ۲۳۰ دلار وارد بازار شود. دش‌کم عادی Speak که از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی نمی‌کند، با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه شده بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات