سونی اکسپریا XA2 و XA2 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ و سنسور اثر انگشت رونمایی شدند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
سونی در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2018‌ از گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی جدیداکسپریا XA2 و XA2 اولترا رونمایی کرد که از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ بهره می‌برند.
تبلیغات

سونی در جریان CES 2018 نسل جدید گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را رونمایی کرد. اکسپریا XA2 و XA2 اولترا را باید نسل جدید محصولات این کمپانی خواند که مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ راهی بازار خواهند شد. سونی سال گذشته نسل پیشین این گوشی‌های هوشمند را با بهره‌گیری از تراشه‌ی هلیو پی ۲۰ راهی بازار کرد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری است.

اکسپریا ایکس ای ۲ از وجود یک باتری با ظرفیت ۳۸۵۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که در مقایسه با نسل پیش بسیار بزرگ‌تر شده است. این گوشی از فناوری شارژ سریع QuickCharge 3.0 نیز پشیبانی می‌کند که فرایند شارژ باتری را بسیار تسریع می‌کند.

اکسپریا XA2

نسل جدید XA2 Ultra در مقایسه با نسل پیش بزرگ تر شده و وزن آن نیز افزایش پیدا کرده است. ابعاد این گوشی‌ هوشمند ۱۶۳ در ۸۰ در ۹.۵ میلی‌متر و وزن آن ۲۲۱ میلی گرم است.

اکسپریا ایکس ای ۲ از وجود یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که نزدیک به ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در مقایسه با نسل پیشین افزایش پیدا کرده است. این گوشی نیز از شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند. ایکس ای ۲ نیز ۱۷۱ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۴۲ در ۷۰ در ۹.۷ میلی‌متر اعلام شده است.

ایکس ای ۲ و ایکس ای ۲ اولترا به ترتیب از وجود نمایشگر ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی و ۶ اینچی فول اچ‌دی بهره می‌برند. اکسپریا XA2 از یک حافظه‌‌ی رم ۳ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد که می‌توان ظرفیت آن را از طریق کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی افزایش داد. اکسپریا XA2 اولترا نیز از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد که می‌توان از طریق درگاه میکرو اس‌دی میزان حافظه را افزایش داد؛ حال آنکه فضای زیاد در بدنه‌ی ایکس ای ۲ اولترا باعث شده است محل درگاه میکرو اس‌دی منفک از اسلات دو سیم‌کارت این گوشی باشد.

سونی اکسپریا Sony Xperia XA2
سونی اکسپریا XA2 اولترا/ Sony Xperia XA2 ultra
سونی اکسپریا Sony Xperia XA2
سونی اکسپریا Sony Xperia XA2
سونی اکسپریا Sony Xperia XA2
سونی اکسپریا Sony Xperia XA2

هرچند این گوشی با تغییراتی از نظر ظاهری در مقایسه با نسل پیش همراه است؛ اما همچنان می‌توان الگوی طراحی گوشی‌های سونی را در این محصول به‌روشنی دید که نشان از پایبندی کمپانی ژاپنی به طراحی چندساله‌ی خود دارد. شاید بتوان بزرگ‌ترین تغییر در طراحی گوشی‌های سونی را در تغییر محل دوربین و همچنین اضافه شدن سنسور اثر انگشت به پشت گوشی همچون سایر محصولات اندرویدی اشاره کرد. دوربین اصلی به وسط پنل پشتی انتقال پیدا کرده و سنسور اثر انگشت  پایین آن جا گرفته است.

سونی اکسپریا XA2 اولترا/ Sony Xperia XA2 ultra
سونی اکسپریا XA2 اولترا/ Sony Xperia XA2 ultra
سونی اکسپریا XA2 اولترا/ Sony Xperia XA2 ultra
سونی اکسپریا XA2 اولترا/ Sony Xperia XA2 ultra

سونی از یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کرده که دیافراگم لنز آن f/۲.۰ است. این سنسور را می‌توان در دوربین پرچم‌داران نسل پیش سونی پیدا کرد. در دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. البته در اکسپریا XA2 اولترا در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در دوربین سلفی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید استفاده شده است که از قابلیت‌هایی نظیر لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ پشتیبانی می‌کند.در واقع اکسپریا ایکس ای ۲ اولترا از دوربین دوگانه سلفی استفاده می‌کند. هر دو گوشی‌ هوشمند با بهره‌گیری از اندروید ۸.۰ اوریو راهی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات