اینتل از کامپیوتر نسل جدیدش، Hades Canyon و گرافیک Radeon رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
اینتل در نمایشگاه CES 2018 از نسخه‌ی جدید مینی-کامپیوتر Canyon NUC با پردازنده مبتنی بر معماری Skylake خود رونمایی کرد.
تبلیغات

اینتل اوایل سال ۲۰۱۶ از کامپیوتر کوچک رومیزی خود با نام Canyon NUC رونمایی کرد. حالا در نمایشگاه CES 2018 این کمپانی نسل جدید کامپیوتر کوچک خود را با نام Hades Canyon به نمایش در آورده است که این بار از گرافیک مستقل بهره می‌برد. 

برخلاف نسل قبلی این کامپیوتر که با نام Skull Canyon شناخته می‌شد و به پردازنده‌ی Core i7-6700HQ مجهز شده بود؛ اینتل در Hades Canyon از پردازنده‌ی Core i7-8809G استفاده کرده است. این کامپیوترِ ۹۹۹ دلاری از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند و حداکثر توان مصرفی پردازنده‌ی آن  ۱۰۰ وات است. اگر مایل باشید نسخه‌ی ارزان‌تر Hades Canyon را تهیه کنید، می‌توانید مدل مجهز به پردازنده‌ی Core i7-8705G را انتخاب کنید که با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

Intel Hades Canyon

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این کامپیوتر با وجود ابعداد کوچکش طیف وسیعی از درگاه‌های ورودی و خروجی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین در جدولی که در ادامه آمده است، می‌توانید نسخه‌های مختلف کامپیوتر Hades Canyon را با نسل قبلی مقایسه کنید:

جالب است بدانید که به‌کارگیری کارت گرافیک Radeon باعث شده است این کامپیوتر کوچک بتواند تصویر خروجی را روی ۶ نمایشگر پخش کند. اینتل همچنین تأیید کرده است که این کامپیوتر از خروجی تصویر با رزولوشن UltraHD Blu-rays با HDR پشتیبانی می‌کند. نسل جدید Canyon از فناوری PlayReady 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند از طریق آن به محتوای پریمیوم 4K که بر پایه‌ی این استاندارد رمزگذاری شده است، دسترسی داشته باشد. 

اینتل از حافظه‌ی DDR4-2400 در کامپیوتر نسل جدید خود بهره برده است. تراشه‌ی کنترلر شبکه‌ی وای-فای نیز از AC8260 به AC8265 ارتقاء یافته است تا اتصال شبکه‌ی بی‌سیم پایدارتر و سریع‌تر شود. 

اینتل قصد دارد تا Hades Canyon را با قیمت‌های ۷۹۹ و ۹۹۹ دلار در فصل دوم سال ۲۰۱۸ وارد بازار کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات