تلویزیون 8K سامسونگ با کمک هوش مصنوعی ویدئوها را آپ اسکیل می‌کند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2018 تلویزیونی رونمایی کرده که قادر به یادگیری آپ اسکیل ویدئوهای با رزولوشن پایین است.
تبلیغات

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگان دنیای تکنولوژی، فعالیت جدی در بخش تولید تلویزیون‌ دارد. با توانمند شدن سازنده‌ها در زمینه‌ی افزایش رزولوشن پنل‌های نمایشگر، شاهد رونمایی تلویزیون‌هایی با رزولوشن‌های بالاتر از 4K در سال‌های اخیر بودیم. یکی از مشکلات چنین نمایشگرهایی، کمبود محتوا با چنین رزولوشن‌هایی است؛ به‌طوری که برتری این نمایشگرها نسبت به نسل‌های قبل در پخش محتوای با رزولوشن پایین چندان آشکار نیست. حال سامسونگ تلویزیون ۸۸ اینچی و اولدی را در CES 2018 رونمایی کرده که به لطف هوش مصنوعی، قادر به آپ اسکیل و افزایش رزولوشن ویدئوها است.

Q9S samsung

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ تلویزیونی ۸۵ اینچی و 4K رونمایی کرد که طراحی خاص و سه‌پایه شکل داشت؛ حال بعد از نزدیک به پنج سال از معرفی آن تلویزیون ۴۰ هزار دلاری، نوبت به Q9S رسیده است تا این زبان طراحی خاص را بار دیگر زنده کند. ویژگی اصلی این تلویزیون جدید، هوش مصنوعی نهفته در آن است.

Q9S samsung

سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول جدید ارائه نکرده است. Q9S با الگوریتم اختصاصی خود قادر به آپ‌اسکیل ویدئو‌های با رزولوشن پایین به محتوایی سازگار با نمایشگر سوپر های‌ویژن خود است. این سیستم قادر به یادگیری این فرآیند است و در گذر زمان عملکرد آن بهبود خواهد یافت. استفاده از این قابلیت زمانی هیجان‌انگیزتر خواهد شد که این سیستم از هوش خود برای اصلاح ویدئو‌ها استفاده کند. نظر شما در مورد تلویزیونی با چنین قابلیتی چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات