بوش مدل مفهومی کابین خودروهای نسل آینده را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
بوش نیز از مدل مفهومی کابین خودرو رونمایی کرد. این مدل مفهومی با تعبیه‌ی قابلیت‌های مختلفی در زمینه‌ی اینترنت اشیاء، توسعه داده شده است.
تبلیغات

بوش نیز همانند بی‌ام‌و طرح مفهومی از کابین خودرو را به نمایشگاه CES 2017 آورده است. بوش در طراحی این مدل مفهومی، تمرکز خود را بر امکان شخصی‌سازی اینترنت اشیاء برای هر کاربر گذاشته است تا بهترین نتایج مطابق با عادات و سلایق کاربران حاصل شود. به همین دلیل مدل مفهومی بوش از تکنولوژی تشخیص چهره بهره می‌برد تا با شناسایی کاربر، تنظیمات مورد علاقه‌ی وی را اعلام کند.

کابین مفهومی بوش

بوش همچنین در حال کار روی یک پلتفرم امن است تا کاربران بتوانند از گوشی همراه خود به عنوان کلید و ریموت کنترل خودرو بهره ببرند.

اما چیزی که مدل مفهومی بوش را بیش از پیش خاص کرده است، نحوه تعامل کاربر با آن است. چندین نمایشگر لمسی در کنار امکان استفاده از ژست‌های کنترلی، نحوه‌ی ارسال دستورات کاربر به خودرو هستند. بازخورد لرزشی نمایشگر‌ها نیز به ارتقاء تجربه‌ کاری کمک شایانی کرده‌اند.

کابین مفهومی بوش

سیستم بازخورد لرزشی بوش شباهت زیادی به نمونه‌ی HoloActive بی‌ام‌و دارد. همچنین مدل مفهومی بوش به هولوگرام مجهز نیست؛ قابلیتی که بی‌ام‌و اخیرا و در همین رویداد CES 2017 از آن رونمایی کرد. با این حال بوش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌های قطعات خودرو در جهان، از پتانسیل بسیار بیشتری برای تأمین‌ قطعات مورد نیاز خودروهای آینده‌‌ برخوردار است و بعید نیست حتی داشبورد‌های نسل آتی خودروهای بی‌ام‌و را نیز تولید کند.

کابین مفهومی بوش

مدل مفهومی معرفی شده‌‌ی بوش، از تکنولوژی تعقیب نگاه راننده برخوردار است. این سیستم راستای نگاه راننده را دنبال می‌کند و در صورت وجود هر گونه احتمال مبنی بر حواس‌پرتی، با بازخوردهای مناسب وی را از شرایط پیش‌رو مطلع می‌کند.

کابین مفهومی بوش

بوش در خودروی مفهومی خود همانند سایر نمونه‌های معرفی شده توسط سایر برند‌های خودروسازی، تعداد زیادی کلید و ادوات لمسی تعبیه کرده است تا جذابیت بصری این بخش ارتقاء قابل توجهی یابد. هم‌چنین در هر بخشی از کابین این خودرو، صفحه‌های نمایش به چشم می‌خورد که این موضوع دید آینده‌ی خودروسازان را در این بخش نشان می‌دهد. 

کابین مفهومی بوش

هدف اصلی بوش از ارائه‌ی این مدل مفهومی، نمایش قابلیت‌ها و کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت خودروسازی است. این تأمین‌کننده‌ی بزرگ صنعت خودروسازی در نظر دارد مالکان در وسیله‌ی نقلیه‌ی خود نیز همانند شرایط خانه، احساس راحتی کنند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند به واسطه‌ی اینترنت اشیاء و ثبت سلایق خود، در منزل به راحتی با انتخاب پروفایل کاربری خود، تنظیمات ایده‌آل برای هر بخش را اعمال کنند. سپس پس از خروج از منزل و ورود به خودرو نیز همین شرایط با شناسایی راننده و اعمال تنظیمات دلخواه وی اعم از وضعیت صندلی، کانال رادیو و شرایط سیستم تهویه‌ی مطبوع، برقرار باشد.

کابین مفهومی بوش
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات