گوشی هوشمند آلکاتل A3 XL رسما معرفی شد: نمایشگر ۶ اینچی و بدنه ای از جنس پلاستیک

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی آلکاتل در نمایشگاه CES 2017 از یک گوشی‌ هوشمند با نام Alcatel A3 XL رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت آلکاتل که در طی چند سال گذشته مالکیتش چندین بار جابجا شد، در اروپا به عنوان یک کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند اقتصادی شناخته می‌شود. حال این شرکت در نمایشگاه CES امسال محصولات جدیدی برای عرضه آماده کرده است.

این کمپانی از گوشی‌ هوشمند جدیدی به نام Alcatel A3 XL رونمایی کرده است. این محصول از نمایشگری ۶ اینچی بهره می‌برد و با توجه به پسوند XL در نام آن و همچنین ابعاد صفحه‌نمایش، می‌توان آن را از خانواده‌ی فبلت‌ها دانست.

چند نکته‌ی مهم در مورد گوشی‌ هوشمند مورد بحث وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره کنیم. این گوشی یک نمایشگر ۶ اینچی دارد که وضوح تصویر آن ۷۲۰p است. این یعنی شاید تصاویر در این صفحه‌نمایش چندان شفاف به نظر نیایند. محصول یاد شده قیمت کمی دارد و بدنه‌ی آن از جنس پلاستیک است. این محصول همچین از سنسور اثرانگشت بهره می‌برد.

ابعاد گوشی یاد شده، ۱۶۵ در ۸۲.۵ در ۷.۹ میلی‌متر و سیستم‌عامل پیش‌فرض آن اندروید ۷.۰ نوقا است. پنل بکار گرفته شده برای این محصول از نوع IPS LCD و قادر به تشخیص ۵ لمس همزمان است. حافظه‌ی رم Alcatel A3 XL یک گیگابایت و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن ۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. پردازنده‌ی این محصول MT8735B و شامل چهار هسته‌ی ۱.۱ گیگاهرتزی است. افزون بر این، گوشی‌ هوشمند مورد بحث مجهز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی پشتی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو است. دوربین پشتی این دستگاه امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۷۲۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. در نهایت باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

طراحی، نمایشگر و عملکرد 

حقیقت این است که نمی‌توان در مورد طراحی گوشی‌ هوشمند مورد بحث صحبت زیادی کرد و فقط می‌توان گفت این محصول بزرگ و عریض است. گوشی جدید آلکاتل حتی از نکسوس ۶ نیز ابعاد بزرگتری دارد. با توجه به ضخامت ۷.۹ میلی‌متری A3 XL نمی‌توان آن را محصولی باریک دانست و این مورد را هم باید در نظر داشت که همیشه ضخامت یکی از نکات مهم در طراحی گوشی‌های بزرگ محسوب می‌شود.

نمایشگر ۶ اینچی این محصول رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل ارائه می دهد و این یعنی در هر اینچ ۲۴۴ پیکسل وجود دارد. البته شاید این مورد برای بسیاری از کاربران چندان حائز اهمیت نیست اما برای مقایسه بد نیست بدانید وضوح این صفحه نمایش از نمایشگر رتینای اپل که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده نیز کم‌تر است. برای رسیدن به شفافیتی در حد نمایشگرهای رتینا یاد شده، باید در هر اینچ از صفحه‌نمایش حداقل ۳۲۶ پیکسل وجود داشته باشد و صفحه‌نمایش گوشی A3 XL فاقد این ویژگی است. البته باید قیمت این محصول را در نظر داشت و بد نیست بدانید که هم اکنون لپ تاپ ‌های در بازار وجود دارند که نمایشگر آن‌ها حضوری کمتر از این گوشی هوشمند دارد. تراکم پیکسلی مک‌بوک‌پرو با نمایشگر رتینا نیز از این دستگاه کم‌تر است.

عملکرد این دستگاه چندان قابل توجه نیست. همانطور که اشاره شد، گوشی‌ هوشمند مورد بحث از یک چیپ رده‌پایین ساخت شرکت مدیاتک بهره می‌برد و فقط یک گیگابایت حافظه رم دارد. علاوه بر این A3 XL به همراه سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا به بازار عرضه می‌شود.

دوربین و باتری

این گوشی‌ هوشمند مجهز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو است. هر دو این دوربین ها قادر به ثبت ثبت فیلم‌هایی با کیفیت ۷۲۰p و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه هستند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مگاپیکسل نشان‌دهنده کیفیت تصاویر نخواهد بود و باید دید در عمل کیفیت تصاویر این گوشی چگونه است. با همه‌ی این اوصاف باز هم باید به اقتصادی بودن گوشی جدید آلکاتل در هنگام بررسی قابلیت‌های این محصول توجه کرد.

باتری در نظر گرفته شده برای گوشی A3 XL، ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که برای یک دستگاه با نمایشگر ۶ اینچی کم به نظر می‌رسد. اما نمایشگر ۶ اینچی این محصول رزولوشن پایینی دارد. افزون بر این، پردازنده‌ی گوشی‌ هوشمند مورد بحث از نظر مصرف باتری بهینه عمل می‌کند. سیستم عامل اندروید ۷ نیز بهترین هماهنگی را برای کاهش مصرف باتری دارد.

قیمت و زمان عرضه

انتظار نمی‌رود گوشی‌ هوشمند A3 XL الکاتل در آمریکا عرضه شود؛ اما گفته می‌شود در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ در آمریکای لاتین، آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا شاهد فروش این محصول خواهیم بود.

تا به این لحظه هنوز قیمت این گوشی‌ هوشمند رسما توسط آلکاتل اعلام نشده است.

نظر شما در مورد گوشی‌ هوشمند A3 XL آلکاتل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات