هدفون جدید سن هایزر با استفاده از آیفون قادر به ضبط صدای سه بعدی است

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
هدفون جدید کمپانی سنهایزر (Sennheiser) امکان ضبط صدای سه‌بعدی را تنها با استفاده از  آیفون فراهم می‌کند.
تبلیغات

شما می‌توانید با استفاده از ایرباد جدید شرکت سنهایزر به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش دهید. اما آنچه در مورد محصول جدید کمپانی یاد شده حائز اهمیت است، امکان ضبط صدا از سه بعد مختلف است. همچنین عموما برای ضبط صدای فراگیر نیاز به ابزارهایی دارید که از اتصال سیمی‌ بهره می‌برند و ابعاد آن‌ها معمولا بزرگ است. سنهایزر هنوز در مورد قیمت هدفون‌های جدید خود هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما این محصول از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

برای ضبط صدای سه‌بعدی با هدفون‌های جدید کمپانی سن‌هایزر دیگر نیازی به تجهزات عظیم نخواهید داشت.

نام محصول یاد شده Ambeo Smart Surround است و از طریق درگاه لایتنینگ به آیفون متصل می‌شود. میکروفون‌های هدفون مورد بحث در پشت بخش فلزی این محصول تعبیه شده‌اند و وظیفه‌ی ضبط صدای سه‌بعدی را بر عهده دارند.

نکته‌ی مهم در مورد صدای فراگیر این است که در هنگام ضبط، باید هر صدا از همان جهتی ثبت شود که شنیده می‌شود. این هدفون‌ها برای ارائه چنین قابلیتی باید قادر به ثبت بازتاب‌ و تغییرات امواج صوت باشد، چراکه گوش یک انسان به همین صورت عمل می‌کند. بدین منظور گوشی‌های این هدفون باید در عمق گوش فرد جای گیرد و احتمالا دلیل اصلی سبک طراحی این محصول همین عامل است.

Sennheiser’s new earbuds

سنهایزر این هدفون‌ را به عنوان یک عامل مکمل برای دوربین‌های ۳۶۰ درجه می‌داند اما اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، صدای فراگیر حتی در هنگام مشاهده‌ی ویدیوهای معمولی دو‌بعدی برای افراد جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین هنوز مشخص نیست هدفون Ambeo Smart Surround امکان ردیابی حرکات سر را داشته باشد؛ این ویژگی برای بهره گرفتن از صدای سه‌بعدی در کنار دوربین‌های ۳۶۰ درجه ضروری است.

نظر شما در مورد این هدفون‌ چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات