وایو ترکر هر چیزی را به کنترلر واقعیت مجازی تبدیل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی از حسگری به نام وایو ترکر رونمایی کرد که با اتصال آن به هر چیزی، می‌توان شیء مورد نظر را به کنترلر واقعیت مجازی تبدیل کرد.
تبلیغات

پس از موفقیتی که هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو به همراه داشت، انتظار می‌رفت کمپانی تایوانی بیشتر به سمت واقعیت مجازی کشیده شود که گویا این موضوع به واقعیت تبدیل شده است.

امروز اچ‌تی‌سی از گجتی رونمایی کرد که وایو ترکر نام دارد. این گجت، یک حسگر تشخیص‌دهنده حرکت در ابعاد کوچک است که می‌تواند با اتصال به جسمی، حرکات آن را ردیابی و به هدست واقعیت مجازی وایو منتقل کند.

وایو ترکر به سازندگان لوازم جانبی اجازه می‌دهد به‌ لطف لیزر تاور وایو، لوازم جانبی خلاقانه‌ای برای هدست واقعیت مجازی وایو تولید کنند. وایو ترکر تنها ۸۵ گرم وزن دارد و به گفته سازندگانش، می‌تواند تا ۶ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند. اچ‌تی‌سی ۸ سازنده را که قرار است با استفاده از این حسگر برای اچ‌تی‌سی وایو لوازم جانبی بسازند، نام برده است.

در میان لوازم جانبی سازگار با حسگر جدید اچ‌تی‌سی،  می‌توان از دوربینی نام برد که برای یک بازی واقعیت مجازی در مورد عکاسی ساخته شده است. همچنین دستکش‌هایی که می‌توانند حرکات دست کاربر را تشخیص دهند.

یکی از مسئولان اچ‌تی‌سی گفته است در نیمه اول سال ۲۰۱۷، کمپانی قصد دارد ۱۰۰۰ وایو ترکر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نیز حسگر جدید کمپانی روانه بازار خواهد شد. هنوز قیمت این محصول مشخص نیست و گفته می‌شود در زمان عرضه اعلام خواهد شد.

به گفته مسئول اچ‌تی‌سی، هدف از ساخت وایو ترکر این است که کاربران بتوانند به‌سادگی حسگر را به یک وسیله جانبی متصل و از آن در محتوای واقعیت مجازی استفاده کنند.

در واقع اضافه کردن این حسگر به لوازم جانبی بسیار ساده است و روی عملکرد کاربر تاثیر منفی نمی‌‌گذارد. با رونمایی این حسگر، می‌توان متوجه شد که تجارت واقعیت مجازی برای اچ‌تی‌سی بسیار مهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات