اینتل بخشی از کنفرانس خبری CES 2017 خود را در واقعیت مجازی برگزار کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
برایان کرازنیچ، مدیرعامل اینتل بخشی از نشست خبری اینتل در جریان CES 2017 را در دنیای واقعیت مجازی برگزار کرد.
تبلیغات

برایان کرازنیچ، مدیرعامل کمپانی اینتل در جریان برگزاری نشست خبری بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه در جهان، ایده‌ی جالبی به کار برد. اینتل با قرار دادن بیش از ۲۶۰ هدست واقعیت مجازی روی صندلی تمام حضار در نشست اینتل، بخش‌هایی از کنفرانس خود را با استفاده از واقعیت مجازی برگزار کرد. در واقع بخشی از کنفرانس اینتل در دنیای واقعیت مجازی برگزار شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اینتل آماده‌سازی سالن برگزاری کنفرانس را پیش از کریسمس آغاز کرده بود تا بتواند چندین کیلومتر سیم مورد نیاز برای پوشش دادن تمام نقاط سالن را به پایان برساند.

اینتل همیشه برنامه‌های بسیار جذابی را برای CES تدارک می‌بیند. برایان کرازنیچ در سال‌های گذشته نیز با استفاده از گجت‌های جالب توجه، فناوری‌های اینتل را برای حضار به نمایش گذاشته است که از جمله‌ی آن می‌توان به پهپادهایی مجهز به فناوری بینایی ماشین با امکان عبور از انواع منابع اشاره کرد.

برگزار کنفرانس اینتل در واقعیت مجازی

هرچند اینتل برای اولین بار در CES اقدام به استفاده از هدست واقعیت مجازی در جریان کنفرانسش کرده است، اما سایر کمپانی‌ها سابقه‌ی استفاده از هدست واقعیت مجازی را در مراسم خود دارند؛ برای مثال می‌توان به مراسم رونمایی از دوربین واقعیت مجازی Ozo توسط نوکیا اشاره کرد که کنفرانس در واقعیت مجازی برگزار شد.

لورا اندرسون از اینتل به این نکته اشاره کرد که این کنفرانس از نظر فنی، مشکل‌ترین کنفرانسی بود که اینتل برگزار کرده است.

کرازنیچ در طول برگزاری کنفرانس از بقای قانون مور خبر داد و اعلام کرد این کمپانی تا پایان سال ۲۰۱۷ تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را راهی بازار خواهد کرد.  کرازنیچ همچنین اعلام کرد در پایان سال ۲۰۲۰، هر انسان روزانه به‌صورت میانگین بیش از ۱.۵ گیگابایت داده تولید خواهد کرد.

اینتل در جریان کنفرانس خود دموهای مختلفی را با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی نمایش داد که هدف از آن، نمایش جنبه‌های مختلف استفاده از این فناوری در کاربردهای مختلف بود. برای مثال کرازنیچ اعلام کرد که می‌توان از واقعیت مجازی در شغل‌های مختلف استفاده کرد. اینتل دمویی نمایش داد که در آن یک تکنسین با استفاده از پهپاد و هدست واقعیت مجازی دیگر نیازی به بیرون رفتن نداشت و می‌توانست پنل‌های خورشیدی معیوب در نیروگاه خورشیدی را با استفاده از هدست واقعیت مجازی و پهپاد، پیدا و تعویض کند.

نکته‌ی جالب در مورد کنفرانس اینتل، استریم زنده‌ی ویدیو‌های واقعیت مجازی به کنفرانس اینتل بود؛ یعنی هر آنچه برای حضار به‌صورت واقعیت مجازی پخش می‌شد، زنده بود.

برایان کرازنیچ آینده را متعلق به واقعیت مجازی می‌داند، به‌طوری‌که بر اساس دموهای نمایش داده‌شده توسط اینتل، می‌توان از این فناوری در ابعاد مختلف زندگی از تماشای مسابقات ورزشی تا سرگرمی و کار استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات