استیکری با ضخامت کم برای اضافه کردن امکان شارژ بی‌سیم به هر نوع گوشی هوشمند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
یک استارتاپ فرانسوی موسوم به Energysquare، استیکری توسعه داده است که قابلیت شارژ بی‌سیم را به هر دستگاهی اضافه می‌کند.
تبلیغات

یک استارتاپ فرانسوی به نام Energysquare، فناوری جدیدی توسعه داده است که می‌‌تواند قابلیت شارژ بی‌سیم را به هر دستگاهی اضافه کند؛ دستگاه‌هایی که شامل گوشی‌ هوشمند آیفون و تبلت آیپد اپل هستند. این استارتاپ ماه مه گذشته کمپین کیک‌استارتر موفقی راه‌اندازی کرد و اکنون وعده‌ی عرضه‌ی محصول خود را طی ماه‌های آینده (اوایل سال ۲۰۱۷) می‌دهد. 

محصول Energysquare یک سیستم دوبخشی شامل یک پد شارژ و یک استیکر است که باید پشت دستگاه خود بچسبانید. این استیکر از دو الکترود کوچک و یک رابط میکرو‌ یو‌اس‌بی، یو‌اس‌بی نوع سی یا لایتنینگ بهره می‌برد؛ رابطی که به پورت شارژ گوشی شما متصل می‌شود. پس از طی این مراحل، چنانچه گوشی خود را روی یک پد شارژ قرار دهید، فرایند شارژ به‌سادگی آغاز خواهد شد.

برخلاف سایر سیستم‌های شارژ بی‌سیم که از القای الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند، سیستم جدیدی که این استارتاپ توسعه داده است، از فناوری جدیدی مبتنی بر رسانش الکتریکی بهره می‌برد. این فناوری باعث می‌شود چند دستگاه به‌طور هم‌زمان با سرعتی نزدیک به شارژ عادی، شارژ شوند.

تنها نقطه‌ی ضعف این استیکر آن است که حین شارژ، به پورت دستگاه دسترسی نخواهید داشت. چنانچه قصد شارژ عادی دستگاه خود را داشته باشید، باید اتصال استیکر را با گوشی قطع کنید؛ شرکت سازنده با اذعان به این نقص، اعلام کرده است نسل دوم این استیکر شامل یک پورت در قسمت پشت نیز خواهد بود.

شرکت Energysquare برچسب قیمتی ۸۹ دلاری برای این استیکر در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات