دل از تبلت هیبرید Latitude 5285 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
دل در نمایشگاه CES 2017 از تبلت هیبریدی Latitude 5285 رونمایی کرد. انتظار می‌رود این دستگاه رقیب قدرتمندی برای سرفیس پرو باشد.
تبلیغات

از زمانی که مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز 8 را معرفی کرد، به دنبال برنامه‌ای بود تا بتواند کاری کند که سیستم‌عامل جدیدش روی دستگاه‌های مختلفی همچون تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی مورد استفاده قرار گیرد.

این نگرش توسط کمپانی دنبال شد و شاهد خلق کامپیوترهای قدرتمندی که قابل‌حمل نیز هستند، بودیم و با عرضه ویندوز 10 ادامه یافت. حال به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دستگاه‌هایی با ابعاد بسیار کوچک توانایی ارائه عملکرد و قدرت بسیار بالایی به کاربر دارند.

در حال حاضر سازندگانی به غیر از مایکروسافت نیز به دنبال ساخت تبلت‌های هیبریدی هستند که بتواند قدرت بالا و راحتی در استفاده را به کاربران ارائه دهد. یکی از این کمپانی‌ها دل نام دارد که در زمینه ساخت تبلت هم سابقه طولانی داشته و حال محصولی معرفی کرده است تا بتواند با تبلت هیبریدی سرفیس پرو 4 مایکروسافت رقابت کند.

تبلت جدید دل که Latitude 5285 نام دارد از یک صفحه نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان یک لپ‌تاپ نیز استفاده کند. نمایشگر این محصول از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و در زیر قاب آن می‌توان پردازنده نسل هفتمی Kaby Lake  اینتل را مشاهده کرد.

دل قصد دارد این محصول را در گزینه‌های مختلف سخت‌افزاری عرضه کند. کاربران می‌توانند در هنگام خرید یکی از گزینه‌های حافظه رم ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایتی را انتخاب کنند و برای میزان حافظه داخلی از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی استفاده کنند. لازم به ذکر است که حافظه استفاده شده در این تبلت هیبریدی، اس‌اس‌دی خواهد بود.

در تبلت هیبریدی دل از ارتباطات مختلف استفاده شده است. کاربران اجازه دسترسی به دو درگاه USB-C، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و یک درگاه سیم‌کارت برای مدل‌های LTE خواهند داشت. در این محصول از دوربین IR نیز استفاده شده است تا به کمک قابلیت ویندوز هلو، تبلت بتواند کاربر اصلی دستگاه را شناسایی کند. برای امنیت بیشتر از حسگر اسکنر اثرانگشت نیز استفاده شده است.

انتظار می‌رود محصول جدید دل از اواخر ژانویه با قیمت پایه ۸۹۹ دلار روانه بازار شود. البته قیمت کیبورد جداگانه هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات