میرابوک تلفن اندرویدی یا ویندوزی شما را به لپ‌ تاپ تبدیل می‌کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
میرابوک محصول جالبی است که گوشی اندرویدی یا ویندوزی را به یک لپ‌تاپ با صفحه‌کلید و نمایشگر مستقل تبدیل می‌کند.
تبلیغات

موبایل‌ها روز به روز قوی‌تر می‌شوند و به‌راحتی می‌توان بسیاری از اموری را که تا چند سال پیش تنها از طریق کامپیوترهای شخصی قابل انجام بودند، با موبایل‌ انجام داد. در همین راستا فناوری‌هایی مانند کانتینیوم (Continuum) مایکروسافت برای تبدیل موبایل به کامپیوتر دسکتاپ معرفی شدند. اما میرابوک محصول مکسیس چه تفاوتی با کانتینیوم دارد؟

میرابوک از نظر ظاهری شبیه به لپ‌تاپ‌های استاندارد است. این محصول که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد، دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی، بدنه‌ی آلومینیومی، صفحه کلید فیزیکی و درگاه‌های USB-C ،‌HDMI کارت‌خوان حافظه و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی است. جالب است بدانید این محصول می‌تواند هم‌زمان با اینکه گوشی شما را شارژ می‌کند تا ۲۴ ساعت نیز نقش لپ‌تاپ را برایتان ایفا کند. 

میرابوک تبدیل موبایل به لپ تاپ

اما میرابوک، فاقد حافظه‌ی رم، پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی است و وظیفه‌ی پردازش امور بر عهده‌ی موبایل متصل به آن است. وقتی موبایل را به میرابوک متصل می‌کنید، از طریق کانتینیوم یا اندرویمیوم، موبایل اندرویدی یا ویندوزی شما سیستم‌عامل را به شکلی تغییر می‌دهد که رابط کاربری ظاهری شبیه به سیستم‌عامل‌های دسکتاپ به خود بگیرد. 

کمپانی سازنده‌ی میرابوک در CES اعلام کرد که ایرلاین‌ها می‌توانند این محصول را در اختیار مسافران خود قرار دهند تا با اتصال گوشی خود به میرابوک، بتوانند امور مورد نظرشان را با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهند. دیگر امکان عمومی که سرویس‌های مشابه را به کاربران می‌دهند نیز می‌توانند از میرابوک استفاده کنند و حتی شاید برخی از کاربرانی که مایل نیستند لپ‌تاپ گران‌قیمت بخرند، بتواند از این محصول به‌عنوان جایگزین لپ‌تاپ خود استفاده کنند. میرابوک با قیمت ۳۰۰ دلار تا پایان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهد شد. 

این ایده چقدر برای شما جالب است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات