اینتل ۱۵ درصد از سهام سرویس نقشه Here را خریداری می کند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در جریان CES 2017 اعلام کرد که ۱۵ درصد از سهام سرویس نقشه‌ی Here را که پیش از این در اختیار نوکیا بود، خریداری می‌کند.
تبلیغات

اینتل اعلام کرده است که در سرویس نقشه‌ی Here سرمایه‌گذاری می‌کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده این کمپانی ۱۵ درصد از سهام این سرویس را خریداری می‌کند که پیش‌تر در اختیار نوکیا بود. اینتل اعلام کرده است که این کمپانی به همراه Here روی توسعه‌ی نقشه‌های با کیفیت بالا برای استفاده در خودروهای خودران کار می‌کنند. پس از تصمیم نوکیا برای واگذاری بخش توسعه‌ی سرویس نقشه‌ی Here، کنسرسیومی از خودروسازان آلمانی این بخش از کمپانی فنلاندی را تصاحب کرد. البته جزئیاتی از مبلغ پرداخت‌شده توسط اینتل در ازای دریافت ۱۵ درصد از سهام این کمپانی ارائه نشده است.

سرویس نقشه‌ی Here بخشی دیگر از کمپانی نوکیا بود که پس از فروش بخش تولید گوشی‌های هوشمند به مایکروسافت، از بدنه‌ی اصلی این کمپانی جدا شد. نوکیا این بخش را در سال ۲۰۱۵ به فروش گذاشت. در آن زمان شایعات متعددی در مورد خریداران احتمالی این سرویس منتشر شد که از جمله‌ی آن می‌توان به اوبر اشاره کرد، اما نهایتا کنسرسیومی از خودروسازان آلمانی در ازای پرداخت ۳.۰۷ میلیارد دلار، Here را تصاحب کردند.

اِد اوربیک، مدیرعامل کمپانی Here اعلام کرد کمپانی تحت مدیریتش به همراه اینتل به توسعه‌ی نقشه‌های آنی با کیفیت بالا از جهان خواهند پرداخت. توسعه‌ی نقشه‌های آنی بدین معنا است که نقشه‌ی Here در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از آخرین اطلاعات موجود و بهره‌گیری از بینایی ماشین بروزرسانی خواهد شد تا از این طریق خودروهای هوشمند از آخرین تغییرات موجود در جاده نظیر موانع موجود آگاه شوند.

در این راستا باید به همکاری با کمپانی MobileEye اشاره کرد که شریک استراتژیک هر دو کمپانی اینتل و Here است. MobileEye را باید کمپانی فعال در حوزه‌ی بینایی ماشین خواند که اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی سنسور‌های مورد استفاده برای سیستم اتوپایلوت تسلا است. موبایل آی یکی از کمپانی‌های عضو کنسرسیوم اینتل برای توسعه‌ی خودروهای هوشمند است، حال آنکه قراردادی نیز با Here برای توسعه‌ی پلتفرم Plug & Play هوشمند به‌منظور استفاده در صنعت خودروسازی دارد.

هم‌زمان با افزایش رکود در حوزه‌ی پی‌سی و همچنین عدم موفقیت در بازار گوشی‌های هوشمند، اینتل به دنبال یافتن کانال‌های جدیدی برای درآمدزایی و سوددهی است. اینتل در سال‌های اخیر وارد حوزه‌ی اینترنت اشیا، گجت‌های پوشیدنی و سایر حوزه‌ها شده است تا بتواند همچنان به درآمدزایی ادامه دهد. اینتل معتقد است که سرویس نقشه‌ی Here بخشی غیرقابل چشم‌پوشی از آینده‌ی خودروهای هوشمند و خانه‌های هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات