تماشا کنید: تصاویری از موزه‌ی لامبورگینی در بولونیای ایتالیا

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید، کمپانی ایتالیایی لامبورگینی هفته‌ی گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، از آخرین محصول خود با نام لامبورگینی هوراکان پرده برداشت. این کمپانی برای معرفی اجمالی هوراکان LP 610-4 جمعی از رسانه‌های فعال در حوزه‌ی خودروسازی را دعوت کرده بود که خبرنگار Autoblog ‌نیز با حضور در مقر اصلی این کمپانی در بولونیا ایتالیا بازدیدی از موزه‌ی این خودروساز داشته است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در زمان ورود به محیط دفتر مرکزی این کمپانی در بولونیا، با یک فروشگاه هدایا مواجه می‌شوید که پذیرای بازدیدکنندگان از این کمپانی است. لامبورگینی با استفاده یک تلویزیون بزرگ بازدیدکنندگان را با نمایش تاریخ خودروهای خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. سپس نوبت به موزه‌ی اعجاب انگیر این کمپانی می‌رسد که تمامی خودروهای تولید شده توسط لامبورگینی اعم از تمامی نمونه‌های مفهومی یا تجاری که تاکنون به بازار عرضه شده‌اند، در آن قرار گرفته است. لامبورگینی با الگوی خاصی این خودروها را در موزه‌ی خود قرار داده است. موزه از دو قسمت تشکیل شده که شامل خودروها قدیمی در طبقه‌ی زیرین و مدل‌های جدید در طبقه‌ی فوقانی است.

یکی از مدل‌های نادر لامبورگینی که می‌توان آن را یک خودروی مفهومی عنوان کرد، LM002 است که در کنار آرم موزه‌ قرار گرفته است. این مدل از جمله خودروهای نادر تولید لامبورگینی است که فرمان آن در سمت راست قرار گرفته است و جزو خودروهای مفهومی شاسی‌بلند طراحی شده توسط این خودروساز ایتالیایی است.

با ورود به موزه و در همان ابتدا راه دو نمونه از خودروهای استثنایی لامبورگینی بینندگان و علاقه‌مندان به خودروهای لامبورگینی را در جای خود میخکوب می‌کند. بدون شک مشاهده‌ی نمونه‌‌ای از 350 GT‌ و همچنین کانتاش LP 400 سبز رنگ هر علاقمندی را مقهور خود می‌نماید.

از تاثیرگذارترین خودروهای تولیدی لامبورگینی می‌توان به میورای افسانه‌ای اشاره کرد. مطمئنا در صورتی که علاقه‌مند به مشاهده‌ی فیلم‌های سینمایی باشید، خودنمایی میورا را در فیلم Italian Job‌ مشاهده کرده‌اید که چگونه در پیچ و خم جاده‌ها قدرت خود را به رخ می‌کشید. همچنین در اولین طبقه‌ی مدل‌های نسبتا نشناخته‌ی دیگری نیز وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به Islero، Jarama، Urraco و Jalpa اشاره کرد که ریشه در سال‌های اواخر دهه‌ی 1960 تا دهه ی 80 میلادی دارد.

در طبقه‌ی بالا نیز شمار بالایی از مدل‌های مقهومی در کنار مدل‌های محدود این کمپانی قرار گرفته استمدل‌های همچون Sesto Elemento و Estoque در جلوی سایر خودروها قرار گرفته‌اند. مدل Sesto Elemento یک خودروی سبک وزن است که کاملا از فیبرکربن ساخته شده است. برای پایین بردن وزن این خودرو، حتی در قسمت داخلی نیز به نصب حداقلی‌ترین تجهیزات بسنده شده تا خودرو بسیار سبک باشد.

در ادامه می‌توانید تصاویر این موزه بی‌نظیر را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات