پاناسونیک سیستم ناوبری جدید خود را برای خودروها معرفی کرد

جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
در گذشته HUDها فقط در هواپیماهای جنگنده و به منظور نمایش اطلاعات مربوط به هدف‌گیری و پرواز بر روی شیشه‌ی آنها بکار گرفته می‌شدند، اما چند سالی هست که این فناوری جای خود را در صنعت ناوبری خودروها نیز باز کرده‌ است.
تبلیغات

پاناسونیک قصد دارد مدل CY-DF100D که قابلیت نمایش اطلاعات بر روی شیشه‌ی جلوی اتومبیل را دارد در اواخر ماه اکتبر راهی بازار کند. این مدل قابلیت برقراری ارتباط با سایر سیستم‌های ناوبری پاناسونیک نظیرStrada CN-R500 و CN-R300 را خواهد داشت.

پاناسونیک اعلام کرده که این سیستم امکان ارائه‌ی اطلاعاتی مانند محل گردش به چپ و راست در هدایت مسیر، اطلاعات مربوط به چند شاخه شدن مسیر در گذرگاه‌ها را تنها با اندکی حرکت چشم فراهم کرده و بدین ترتیب راننده بدون نیاز به برداشتن جهت نگاه خود از جاده می‌تواند به اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشد که همین امر در بهبود ایمنی رانندگی نقش بسزایی دارد. هنگام استفاده از CY-DF100D به منظور اجرای آهنگ و استفاده از  رادیو، این سیستم نقشه را نمایش نمی‌دهد، اما کماکان عملیات هدایت مسیر را ادامه خواهد داد. علاوه بر این امکان تنظیم میزان روشنایی با استفاده از یک سنسور نورسنجی نیز وجود دارد.

panasonic HUD

CY-DF100D از سه واحد مجزا تشکیل شده است:

1- Projection: که با وزن 202 گرم و با ابعاد 93.5×50×114 میلمتری وظیفه‌ی پردازش تصاویر را با کیفیت 345.600 پیکسل بر عهده خواهد داشت.

2- Combiner: با وزن 107 گرم و ابعاد 49×94×160 میلی‌متر امکان بازتاب تصویری با ابعاد 70×160 میلی‌متر را بر روی شیشه فراهم می‌کند. واحدها‌ی Projection و Combiner در قسمت داشبورد اتومبیل (در سمت راننده) تعبیه شده‌اند.

3- Multi Expand: برای ارتباط با سیستم ناوبری بکار می‌رود. این واحد نیز با ابعاد 108×30×160 میلی‌متر و با وزنی حدود 500 گرم، با ولتاژ 12 ولتی باطری اتومبیل تغذیه می‌شود و قابلیت پخش ویدئو با استاندارد NTSC را دارد.

Panasonic HUD2

از تاریخ 29 آگوست نصب سیستم CY-DF100D بر روی مدل‌های متعددی از اتومبیل‌های تویوتا ،هوندا و نیسان آغاز شده است. پاناسونیک اظهار نظری راجع به بهای فروش جزئی این محصول نداشته است اما انتظار می‌رود که این محصول با قیمت  601 دلار عرضه شود. این شرکت  تولید 500 دستگاه در ماه را برای این محصول در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات