با وجود واکنش‌های منفی در رسانه‌ها، خودروهای الکتریکی سری S تسلا موتور فروش خوبی داشته اند

دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
مدل‌های سری S استارت‌آپ تسلا موتور، که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعال است، توانسته‌اند بر خلاف پیش‌بینی‌ها فروش بسیار خوبی داشته باشند و این کمپانی را به سوددهی کامل برسانند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که خیل عظیم انتقاداتی که درباره مدل S اتومبیل‌های تسلا موتور وجود داشت و با بررسی منفی نیویورک تایمز همراه شد، نتوانسته لطمه زیادی به میزان فروش این خودروی الکتریکی وارد کند. این کمپانی امروز اعلام کرد که در ماه فوریه 4750 دستگاه از این خودرو را به فروش رسانیده که از پیش‌بینی 4500 دستگاهی که تحلیلگران اعلام کرده بودند بیشتر است. با این روند به نظر می رسد که در سه‌ماهه جاری برای اولین بار شاهد سوددهی کامل این کمپانی خواهیم بود. الون موسک، رئیس تسلا موتور می‌گوید: «سوددهی باعث می‌شود که به یک کمپانی جدی تبدیل شویم... تسلا قصد دارد باقی بماند و برای انقلاب خودروهای الکتریکی که اخیرا بسیار پررونق هم شده، بجنگد.»

تسلا همچنین امروز اعلام کرد که تولید ارزان‌ترین مدل سری S را متوقف خواهد کرد. از آنجا که از بین سه مدل 40، 60 و 85 کیلووات‌ساعتی فقط 4٪ مشتریان مدل 40 کیلووات‌ساعتی را خریداری نموده‌اند، ادامه تولید این مدل معقولانه نیست. مشتریانی که مدل 40 کیلووات‌ساعتی را خریداری نموده‌اند در آینده نزدیک می‌توانند خودروی خود را بروزرسانی کرده و از یک منبع 60 کیلووات‌ساعت بهره برند.

تسلا درباره هزینه این بروزرسانی سخنی به میان نیاورده اما از آنجا که تفاوت قیمت بین دو مدل این خودرو حدودا 10,000 دلار است احتمالا باید شاهد یکی از پرهزینه‌ترین بروزرسانی‌های تاریخ باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات