مدل سفارشی رولزرویس اسپکتر با هنر تیونر ایرانی‌تبار؛ سریع و خشن!

شنبه 29 آذر 1404 - 13:15
مطالعه 3 دقیقه
منصوری اسپکتر
منصوری اولین رولزرویس برقی را به ویترینی از فیبر کربن و طلای واقعی تبدیل کرده است. این کوپه لوکس حالا صدای ساختگی هم دارد.
تبلیغات

منصوری، تیونر جنجالی دنیای خودرو بار دیگر با پروژه‌ای خبرساز مرز میان لوکس‌گرایی و اغراق را جابه‌جا کرده است. این‌بار نوبت به رولزرویس اسپکتر، نخستین خودروی تمام‌برقی برند بریتانیایی، رسیده که در قالب پروژه‌ای با نام Equista Linea d’Oro به ویترینی از فیبر کربن فورج‌کاری‌شده و طلای واقعی تبدیل شده است.

منصوری اسپکتر
منصوری اسپکتر

نمای جلوی Equista Linea d’Oro، نقطه‌ی شروع این نمایش پرزرق‌وبرق است؛ جلوپنجره‌ی نمادین رولزرویس حالا با روکش تمام‌طلایی می‌درخشد و مجسمه‌ی مشهور «روح خلسه» نیز به نسخه‌ای نیمه‌شفاف و نورانی از طلا بدل شده است. نتیجه، چهره‌ای سورئال از یک خودروی فوق‌لوکس برقی است که بیش از هر چیز، نگاه‌ها را به خود می‌دوزد.

منصوری اسپکتر
منصوری اسپکتر
منصوری اسپکتر
منصوری اسپکتر

به‌نوشته‌ی پدال، کاپوت استاندارد اسپکتر جای خود را به نمونه‌ای از فیبر کربن فورج‌کاری‌شده با قطعات درشت داده است؛ الگویی که سطح توپ گلف را یادآوری می‌کند. همین ترکیب کربن و طلا در سرتاسر بدنه ادامه دارد؛ از پنل‌های جانبی و دستگیره‌ها گرفته تا قاب پنجره‌ها. رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی فورج‌کاری‌شده با روکش طلا نیز ضربه‌ی نهایی را به تصویر کلاسیک و آرام رولزرویس وارد می‌کنند.

افراط‌گرایی در کابین Equista Linea d’Oro هم متوقف نمی‌شود. صندلی‌ها با چرم سفید اعلا و دوخت‌ها و نوارهای طلایی تزئین شده‌اند و منصوری فیبر کربن و طلا را به داشبورد، کنسول میانی و حتی فرمان کشانده است. جزئیات تا جایی پیش رفته‌اند که قاب بلندگوها، کلیدها و حتی دسته‌ی چترهای معروف داخل درها نیز از طلا ساخته شده است..

برخلاف انتظار، منصوری تغییری در قوای محرکه ایجاد نکرده است؛ باتری و موتورهای الکتریکی اسپکتر کاملاً استاندارد باقی مانده‌اند. بااین حال، تیونر ایرانی‌تبار راه دیگری برای جلب‌توجه یافته است؛ نصب بلندگوهای خارجی زیر سپر عقب که صدای ساختگی یک موتور بنزینی پرقدرت را پخش می‌کنند. نتیجه، یک خودروی برقی بی‌صدا است که حالا با غرش مصنوعی، حضورش را به همه اعلام می‌کند.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات