نبرد پرهیجان لندکروزر و کادیلاک اسکالید؛ زورآزمایی دو غول ژاپنی و آمریکایی

چهارشنبه 3 دی 1404 - 20:15
مطالعه 2 دقیقه
تست یدک‌کشی تویوتا لندکروزر و کادیلاک اسکالید
لندکروزر با تمرکز بر آفرود و اسکالید با تکیه بر تجمل، دو فلسفه‌ی متفاوت را در دنیای شاسی‌بلندهای فول‌سایز به نمایش می‌گذارند.
تبلیغات

لندکروزر ۳۰۰ و کادیلاک اسکالید هریک رویکرد متفاوتی را در قدرتِ پیشرانه و اولویت‌های رفاهی دنبال می‌کنند. لندکروزر با تمرکز بر آفرود و گشتاورِ لحظه‌ای و در سوی دیگر، اسکالید با تمرکز بر لوکس‌گرایی و تجهیزات رفاهی کابین، دو تجربه‌ی متفاوت ارائه می‌دهند.

هر دو خودرو در دسته‌ی شاسی‌بلند‌های لوکس فول‌سایز قرار می‌گیرند و هر دو پرچمدار برندهایشان هستند. بنابراین تماشای تقابل دو خودرو دیدنی خواهد بود.

در ویدیویی که در یوتیوب منتشر شده، تقابل لندکروزر و کادیلاک اسکالید را در یدک‌کشی می‌بینیم. در این ویدیو اسکالید پیروز می‌شود؛ اما صرفا با یک تست (که شرایط دقیق برگزاری‌اش روشن نیست) نمی‌توان پیروز قطعی در همه‌ی سناریوها را مشخص کرد.

پخش از رسانه

لندکروزر ۳۰۰ از پیشرانه‌ی ۳٫۵ لیتری V6 تویین‌توربو بهره می‌برد که قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۶۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ در کنار این گزینه، نمونه‌ی دیزل ۳٫۳ لیتری V6 با ۳۰۹ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر برای کاربردهای سنگین‌تر عرضه شده است. مدل دیزلی به‌لطف گشتاور بالاتر در آفرود و یدک‌کشی با دور موتور پایین عملکرد بهتری خواهد داشت.

در سوی دیگر، اسکالید از موتور ۶٫۲ لیتری V8 با خروجی ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتن‌متر بهره می‌برد. حجم بالاتر موتور اسکالید در کنار ابعاد غول‌پیکرش در این تست برتری خود را به رخ می‌کشد؛ این تفاوت در نحوه‌ی واکنش هر خودرو به شتاب‌گیری و حمل‌بار هم به خوبی خودش را نشان می‌دهد.

لندکروزر با گشتاورِ بالا در دورهای پایین و گیربکس ۱۰ سرعته، شتاب‌گیری آرام‌تر ولی پُرتوان در شرایط دشوار را تضمین می‌کند؛ راننده در مسیرهای لغزنده، شیب‌دار یا هنگام یدک‌کشی، به نیرویی در دسترس تکیه می‌کند. اسکالید اما با موتور V8 و خروجیِ بیشتر، رفتار اسپرت‌تر و کشش بالاتر در سرعت‌های جاده‌ای نشان می‌دهد و برای خریدارانی که تجربه‌ی رانندگی لوکس و قدرتمند در شهر می‌خواهند، جذاب‌تر خواهد بود.

اسکالید آپشن‌هایی همچون صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم، سیستم صوتی AKG با ۴۲ اسپیکر (در نسل جدید) و امکاناتی مثل کنسول یخچال‌دار را ارائه می‌دهد.

لندکروزر در مقایسه با اسکالید آن‌چنان خودرو پرآپشنی نیست؛ اما از متریال با کیفیت و نمایشگرهای بزرگ (مانند نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با نمای مخصوص آفرود) برخوردار است.

اولویت اصلی لندکروزر افزودنِ سامانه‌های کمکیِ آفرود، سامانه‌ی نمایش زیرِ خودرو و دیفرانسیل‌های کنترل‌شونده است تا نسبت‌به اسکالید به آفرودر قدرتمندی تبدیل شود.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات