تست تصادف لندکروزر سری ۳۰۰ را ببینید و حیرت‌زده شوید

سه‌شنبه 25 آذر 1404 - 19:40
مطالعه 3 دقیقه
تست تصادف خودرو لندکروزر ۳۰۰ از جانب
تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰، شاسی‌بلند جان‌سخت ژاپنی، در سخت‌ترین تست‌های ایمنی ANCAP به چالش کشیده شد.
تبلیغات

تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ که در بازار ایران و جهان به عنوان نماد قدرت و جان‌سختی شناخته می‌شود، زیر تیغ تست‌های بی‌رحمانه‌ی ایمنی رفت. نتایج درخشان تست‌های تصادف می‌تواند تأثیر مستقیمی بر رشد فروش خودرو بگذارد.

شاسی‌بلند افسانه‌ای تویوتا نه تنها باید در آفرود بی‌رقیب باشد، بلکه باید ثابت کند که جان سرنشینانش را در بدترین سناریوهای تصادف حفظ می‌کند. مؤسسه‌ی معتبر ANCAP (برنامه‌ی ارزیابی خودروهای جدید استرالیا) این خودرو را به چالش کشید و نتایج، ترکیبی از تحسین و چند نکته‌ی تأمل‌برانگیز بود.

۵ ستاره‌ی طلایی بر سینه‌ی لندکروزر

طبق گزارش رسمی ANCAP، تویوتا لندکروزر ۳۰۰ موفق شد ۵ ستاره‌ی ایمنی کامل را دریافت کند. این نتیجه برای تمام تیپ‌های این خودرو (به‌جز مدل GR Sport که تست نشده) معتبر است.

کسب این امتیاز در شرایطی که پروتکل‌های تست تصادف از سال ۲۰۲۰ به بعد بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند، نشان می‌دهد که پلتفرم TNGA-F تویوتا تا چه اندازه دقیق مهندسی شده است.

جزئیات امتیازات تست تصادف

پخش از رسانه

حفاظت از سرنشینان بزرگسال (۸۹ درصد)

لندکروزر در این بخش عملکردی خیره‌کننده داشت و امتیاز ۳۴٫۰۸ از ۳۸ را کسب کرد. در تست‌های ضربه‌ی جانبی و برخورد با ستون، این خودرو نمره‌ی کامل گرفت.

در تست «آفست از جلو» (برخورد نیمه‌ی جلو خودرو با مانع)، محافظت از قفسه‌ی سینه‌ی راننده در سطح «مرزی» ارزیابی شد که برای خودرویی در این کلاس کمی ناامیدکننده است.

حفاظت از سرنشینان کودک (۸۸ درصد)

با کسب امتیاز ۴۳٫۶۰ از ۴۹، لندکروزر ثابت کرد که برای خانواده‌ها گزینه‌ای امن است. این خودرو در تست‌های دینامیک (شبیه‌سازی تصادف واقعی) برای کودکان ۶ و ۱۰ ساله نمره‌ی کامل گرفت؛ اما تویوتا نصب صندلی کودک در ردیف سوم را توصیه نمی‌کند، چون قلاب‌های مهارکننده در آن ردیف وجود ندارند.

حفاظت از عابران پیاده (۸۱ درصد)

برای یک غول ۲٫۶ تنی، کسب امتیاز ۸۱ درصد در برخورد با عابر پیاده شگفت‌انگیز است. سپر و کاپوت به گونه‌ای طراحی شده که شدت ضربه به پاهای عابر را جذب می‌کند. سیستم ترمز اضطراری خودکار توانست در اکثر سناریوها عابران و دوچرخه‌سواران را تشخیص دهد و از برخورد جلوگیری کند.

سیستم‌های دستیار ایمنی (۷۷ درصد)

تویوتا لندکروزر ۳۰۰ با بهره‌گیری از پکیج Toyota Safety Sense، در پیشگیری از تصادف نمره‌ی قابل قبولی گرفت. سیستم‌های نگهدارنده بین خطوط و ترمز اضطراری عملکرد دقیقی داشتند؛ اما به گفته‌ی ANCAP سیستم تشخیص سرعت می‌توانست بهتر عمل کند.

تویوتا لندکروزر ۳۰۰ ثابت کرد که صرفا یک آفرودر نیست و محافظت مناسبی از سرنشینان دارد. وجود ۱۰ کیسه‌ی هوا (شامل ایربگ زانویی برای راننده و سرنشین) استاندارد ایمنی بالایی را تضمین می‌کند.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات