کیا با انتشار تصاویر سدان فستبک مفهومی، شایعات دربارهی بازگشت استینگر را زنده کرد، اما ویژن متا توریسمو هیچ نشانهای از یک استینگر جدید ندارد و بیشتر نقش هدیهای برای جشن ۸۰ سالگی کیا را ایفا میکند. این کانسپت، نمایشی از مسیر آیندهی طراحی و فناوری این خودروساز کرهای است.
کیا که فعالیتش از سال ۱۹۴۴ با تولید دوچرخه و موتورسیکلت آغاز شد، اکنون با ویژن متا توریسمو تلاش میکند چشماندازی برای «عصر جدید جابهجایی» ارائه دهد. این کانسپت با الهام از خودروهای GT دهه ۶۰ میلادی طراحی شده است و بدون اعلام مشخصات فنی، بهوضوح یک خودروی تمامبرقی با عملکرد پویا محسوب میشود.
بهنوشتهی Motor1، طراحی بیرونی خودرو مفهومی کیا نسبتبه خودروهای فعلی بازار کاملاً متفاوت است و بیشتر شبیه سفینهای از آینده بهنظر میرسد. خطوط بسیار تیز، بدنهی زاویهدار و نوارهای نوری باریک در دو سر خودرو، هویتی فضایی به آن دادهاند. برخلاف تصاویر اولیه، اثری از درِ پشتی سنتی یا صندوقعقب مشخص دیده نمیشود، زیرا این مدل صرفاً کانسپت است.
کابین متا توریسمو نیز آیندهنگرانه طراحی شده است. فرمان Dشکل، صفحهنمایش پروجکشن پشت فرمان، هدآپ دیسپلی و جویاستیک شبیه قبضهی اسلحه برای کنترل حالتهای رانندگی، نشان میدهند کیا بهدنبال ترکیب فناوری و تجربهای مشابه اتاقهای استراحت لوکس بوده است. نبود ستون B و استفاده از شیشههای متعدد نیز نور طبیعی زیادی وارد کابین میکند.
اگر سقف شیبدار را درنظر نگیریم، خودرو مفهومی کیا شباهتی به استینگر ندارد و بعید است نشانهای از احیای آن باشد. اگرچه احتمال دارد کیا نسخهی تولیدی مشابه این مدل را در آینده توسعه دهد، اما فعلاً این برند فقط به ارائهی پیشنمایش از آیندهی طراحی و محصولات الکتریکی خود بسنده کرده است.